МЕХАНІЗМ МАРКЕТИНГОВОГО МИСЛЕННЯ В ЕФЕКТИВНОМУ БІЗНЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.16.14699Ключові слова:
бізнес-діяльність, маркетингове мислення, менеджер, механізм, пошук можливостей, особистістьАнотація
У статті описано теоретико-методологічне дослідження маркетингового аспекту бізнес-діяльності на прикладі вітчизняних менеджерів виробничо-комерційного підприємства. Мета статті полягає в розкритті специфічних особливостей маркетингового мислення як психологічних факторів ефективної бізнес-діяльності, таких як: пошуковий стиль мислення і орієнтація на актуальні потреби клієнтів; розробки механізму маркетингового мислення особистості у контексті бізнес-середовища. Для проведення діагностичного дослідження автором використано: опитування (інтерв'ю-бесіда по певному плану), вільне інтерв'ю без строгої деталізації за загальною програмою; анкети самооцінок, експертна оцінка топ менеджерами ефективності діяльності менеджерів середньої ланки; інтроспективне опитування з подальшим структурованим опитуванням і детальним записом відповідей. Розроблено і представлено схему механізму маркетингового мислення в ефективному бізнесі. У основі механізму маркетингового мислення менеджерів лежить відчуття необхідності змін, пов'язаний з цим відчуттям пошук і знаходження нових економічних можливостей та ресурсів. З цих можливостей суб'єкт вибирає життєздатні і оптимальні в умовах конкретного бізнес середовища і розробляє декілька альтернативних варіантів рішень з врахуванням актуальних потреб (дійсних вигод, цінностей) клієнтів. Теоретичне значення дослідження полягає в розробці і обґрунтуванні можливості підвищення ефективності бізнес-діяльності менеджерів за допомогою формування і розвитку їх маркетингового мислення і підприємницьких ціннісних орієнтацій за допомогою внутрішньофірмового навчання, а саме соціально-психологічного тренінгу. Актуальним напрямком подальших досліджень є розробка: методики, направленої на формування істотних специфічних поєднань компонентів маркетингового мислення і ціннісних орієнтацій, що оптимізують бізнес-діяльність менеджерів, бізнесменів; розробка, упровадження і розвиток в напряму творчому і пошуковому коректувально-розвиваючої програми маркетингового мислення менеджерів, яка буде сприяти розвитку їх ефективній бізнес-діяльностіПосилання
Амблер, Т. (2001). Практический маркетинг. СПб: Питер, 148-179.
Верт, Л. (2013). Экономическая психология. Теоретические основы и практическое применение. Харьков: Гуманитарный Центр, 78-103.
Данчева, О.В. & Швалб, Ю.М. (1999). Практична психологія в економіці та бізнесі. Київ: Лібра, 7-28.
Дробот, О.В. (2012). Професійний образ світу суб’єктів управлінської свідомості. Проблеми сучасної психології, 15, 192-202.
Карамушка, Л.М. & Ткалич, М.Г. (2009). Самоактуалізація менеджерів у професійно-управлінській діяльності (на матеріалі діяльності комерційних організацій): Монографія. Київ – Запоріжжя: Просвіта, 95-157.
Репьев, А.П. (2015). Маркетинговое мышление. Москва: Библос, 18-19.
Траут, Дж. & Райс, Э. (2006). Маркетинговые войны. СПб: Питер.
Хесселбейн, Ф., Голдсмит, А. & Сомервилл, А. (2005). Лидерство без границ. М.: Альпина Паблишер, 27-64.
Холл, М. (2003). Игры, в которые играют акулы бизнеса. Москва: Эксмо, 141-306.
Чернявская, Т.П. (2017). Механізм мотиваційної спрямованості особистості менеджера у процесі професійного розвитку. Вісник Одеського університету імені І.І. Мечникова. Психологія, Т. 22. Випуск 2 (44). 169-176.
Чернявская, Т.П. (2010). Психология успешности личности в бизнесе: Mонография. Одесса: Астропринт, 12-86.
Cascio, W. (1991). Applied Psychology in Personnel Management. New Jersey: Prentice Hall International, Inc. 38-69.
DuBrin, A. (1980). Effective Business Psychology. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey. 143-167.
Wagner, J. & Hollenbeck, J. (1992). Management of Organizational Behavior. New Jersey: Prentice Hall, Inc. Englewood Cliffs. 792.