ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.16.14686Ключові слова:
вправи й завдання, засоби навчання, методи навчання, підходи до навчання, прийоми навчання, принципи навчання, студенти-іноземці, українська мова як іноземна, умови навчання, технологія навчанняАнотація
Метою цієї статті є пошук ефективної технології навчання української мови як іноземної. Реалізуємо її через виконання конкретних завдань, а саме: з’ясовуємо сучасні тенденції в методиці навчання української мови як іноземної; визначаємо основні умови, підходи, оптимальні методи, прийоми й засоби навчання української мови студентів-іноземців, що в сукупності утворюють технологію; розробляємо орієнтовні завдання, що сприяють формуванню мовно-комунікативної компетентності іноземних студентів. У процесі дослідження застосовуємо низку теоретичних (аналіз, синтезування й узагальнення наявної інформації) та емпіричних методів (власні спостереження за освітнім процесом). Результатом роботи є сформований комплекс оптимальних умов, основних підходів, принципів, методів, прийомів і засобів навчання української мови як іноземної. Висновкуємо про те, що запропонована нами технологія навчання української мови як іноземної в ЗВО має такі складники: відповідні умови навчання (сприятливе інформаційно-освітнє середовище та психологічний клімат у колективі; висока корпоративна культура всіх учасників освітнього процесу; компетентність викладача; матеріально-технічна база ЗВО; освітня програма); ефективні підходи (компетентнісний; комунікативно-діяльнісний; особистісно орієнтований; культурологічний; практико орієнтований; мультимедійний) та принципи реалізації їх; методи (спостереження над мовою, метод вправ, метод дискусії, метод ситуативно-рольової гри, проєктний метод) та прийоми навчання (семантизація лексем; спостереження за мовними й комунікативними явищами; аналіз мовних і мовленнєвих явищ; порівняння; логічне розмірковування; побудова/відтворення за аналогією; імітація та інші); засоби навчання (друкована навчально-методична література; графічні та технічні засоби тощо). Окрім того, у рецепції ми пропонуємо орієнтовні завдання, спрямовані на формування українськомовної комунікативної компетентності студента-іноземцяПосилання
Бігич, О., Бориско, Н. & Борецька, Г. (2013). Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студентів класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів. Київ: Ленвіт, 590 с.
Pet'ko, L., Popova, L., Kulyk, O., Kardash, L., Ovsiienko, L., Denysiuk, I. & Proskurniak, O. (2020). Web Oriented Education Course Design Model in the Entrepreneurship Education System. Journal of Entrepreneurship Education (JEI). USA. Volume 23, Special Issue 1. Pp. 1-9 (Scopus, Q 2).
Downloads
Опубліковано
2020-06-01
Номер
Розділ
Статті