ДОСВІД ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ КАНАДИ ТА ЙОГО ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.16.14684Ключові слова:
система вищої освіти, Асоціація університетів та коледжів Канади, освітні організації, наукові проєкти, фінансування освітиАнотація
У статті описується канадська система освіти та федеральні програми фінансування вищої освіти. При проведенні дослідження застосувалися загальнонаукові методи (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, конкретизація), хронологічний та причинно-наслідковий аналіз, метод наукової екстраполяції. Розкриваються елементи застосування інформатизації освітнього процесу з метою ефективного розвитку сфери освітніх послуг та забезпечення якості освіти, формування її високих соціально-економічних стандартів для суспільно-промислових завдань країни. Освітні інновації відбулися за підтримки федерального і провінційних урядів, які вибудували взаємодію з боку громадськості та промислового потенціалу країни. Урядова політика країни щодо освіти стає її пріоритетним напрямком для забезпечення конкурентоспроможності національної економіки, а відповідно і добробуту держави. Система вищої освіти в Канаді має давні британські традиції, особливості яких формуються в провінціях країни. Освітні послуги в університетах та коледжах залежать від регіональної економіки та приватного бізнесу, які фінансують значну частину наукових проєктів. У зв’язку з цим у Канаді засновуються фінансові фонди, один з них «Канадський інноваційний фонд», який реалізує завдання федерального уряду та провінцій. Пріоритетне завдання полягає в допомозі талановитій молоді та залучення її до промислового життя країни. Федеральна політика уряду щодо реформування програми фінансового накопичення на навчання в коледжах та університетах значно покращила систему кредитування та дозволила молодим людям отримати якісну вищу освіту. Освітня політика Канади вибудовувалась на засадах демократизму та національної консолідації її населенняПосилання
Евтихевич, Н. (2004). Система финансирования высшего образования в Канаде. Сборник докладов, представленных на III Московскую конференцию молодых канадоведов, под ред. А.И. Черкасова. Москва, РОИК.
Журин, А.А. (2001). Методологические основания интегрированного медиа образования. Москва: Институт США и Канады РАН. http://www.mediaeducation.ru/
Макух-Федоркова, І.І. (2007). Особливості формування інноваційного суспільства в Канаді. Історико-політичні проблеми сучасного світу, 15-16, 84-87. Чернівці: Рута.
Немова, Л.А. (2004). Социально-экономическая политика государства в Канаде. М.: Институт США и Канады РАН.
Соколов, В.И. (2005). Канада: на путях построения инновационного общества. США - Канада: ЭПК, 6, 23-36.
Andersen, N., Dunsan, B. & Pungente, J. (1993). Media Education in Canada – the Second Spring. In Aufderheide P., Firestone C. (Eds), Media Literacy: A Report of the National Leadership Conferenceon Media Literacy. Queenstown.
Dorr, A. (2001). Media Literacy. In Smelser N. & Baltes N. (Eds.), International Encyclopedia of the Social and Behavioral Science (vol. 14. 9494-9495). Oxford.
Sweetman, A. (2002). Working Smarter: Education and Productivity. The Review of Economic Performance and Social Progress 2002. Institute for Researchon Public Policy, 157-158. Montreal.
Turk, J. (2001). The Corporate Campus: commercialization and the dangers to Canada’s colleges and universities. Toronto
Worsnop, C. (1994). Screening Images: Ideas for Media Education. Mississauga