ПОТЕНЦІАЛ ТЕХНОЛОГІЇ ПОДКАСТИНГ У ФОРМУВАННІ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ

Автор(и)

  • Олена Віталіївна Ковтун
  • Тетяна Андріївна Гармаш
  • Наталія Ігорівна Хайдарі

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.16.14680

Ключові слова:

освітній процес, самостійна робота, дистанційне навчання, технологія подкастинг, подкаст, іншомовна комунікативна компетентність, міжкультурна комунікація

Анотація

Зміна парадигми освіти від традиційної до особистісно зорієнтованої, перехід на нові освітні стандарти вимагають від закладу вищої освіти (ЗВО) вдосконалення якості підготовки майбутнього фахівця, залучення до освітнього процесу інноваційних технологій навчання, посилення уваги до організації самостійної роботи студентів, упровадження в освітній процес елементів дистанційного навчання. Мета статті полягала у з’ясуванні потенціалу технології подкастинг у формуванні іншомовної комунікативної компетентності студентів-майбутніх перекладачів. Для досягнення мети дослідження використано теоретичні та емпіричні методи наукового пізнання, як-от: теоретичний аналіз, що дав змогу з’ясувати сутність технології подкастинг у вивченні іноземної мови, її переваги та недоліки; інтерв’ювання, спостереження за освітнім процесом, що уможливили визначення доцільності впровадження технології подкастинг в освітній процес ЗВО; педагогічний експеримент, завдяки якому розкрито прихований потенціал інноваційної освітньої технології подкастинг у формуванні іншомовної комунікативної компетентності студентів. Уточнено переваги (можливість залучення студентів до роботи із сучасним автентичним мовленнєвим матеріалом; надання навчанню неформального характеру; формування у студентів уявлень про розмаїття діалектів і варіантів іноземної мови, що вивчається; зручність у використанні) та недоліки (відсутність автоматизованої системи перевірки правильності відповідей, підрахунку кількості спроб виконання завдань і перегляду інтерв’ю, звіту про номенклатуру допущених помилок, регулярності виконання завдань упродовж семестру) використання технології подкастинг в організації самостійної роботи та дистанційного навчання студентів-майбутніх перекладачів. Розкрито досвід використання німецькомовного освітнього ресурсу “The Easy German Podcast”, англомовних подкастів Speakout (Pearson) та подкасту новин “CNN 10 в організації самостійної роботи з дисциплін «Практичний курс другої іноземної мови та переклад (німецька)» та «Практика усного та писемного мовлення (англійська мова)». Висвітлено структуру та компоненти досліджуваних подкастів, запропоновано ілюстративний матеріал у вигляді друкованих прикладів-транскриптів, подано методичні рекомендації для їх упровадження в освітній процес. Проведене експериментальне дослідження довело, що впровадження технології подкастинг у самостійну роботу і дистанційне навчання студентів спеціальності 035 «Філологія» позитивно впливає на формування іншомовної комунікативної компетентності студентів, збагачує їхній словниковий запас, вдосконалює граматичні навички, розширює діапазон лінгвосоціокультурних знань, сприяє розвитку умінь міжкультурної комунікації.

Посилання

Бецько, О. С. (2012). Дидактичні та методичні засади інтеграції подкастів в процес навчання іноземної мови у вищій школі. Матеріали науково-практичної конференції «Новітні освітні технології». http://confesp.fl.kpi.ua/node/1074

Заруцкая, Е. В. (2019). Подкасты интернет-ресурса All Ears English в обучении интерактивной стороне устного общения на английском языке студентов уровня B2-C1. Педагогика. Вопросы теории и практики, 4(1), 25-28. https://doi.org/10.30853/pedagogy.2019.1.5

Захарова, М. В. (2018а). Видеоподкасты в самостоятельной работе по аудированию в программе иностранного языка в техническом вузе. О. В. Ковтун, С. М. Ягодзінський (Ред.). Подолання мовних і комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура (с. 144-148). Київ: Альфа-ПІК.

Захарова, М. В. (2018б). Опыт организации самостоятельной работы по аудированию в обучении английскому языку студентов-бакалавров (на примере 23.03.01 Технология транспортных процессов). Интернет-журнал «Мир науки», 4. https://mir-nauki.com/PDF/72PDMN418.pdf

Игнатенко, Н. А. (2016). Подкасты англоязычного радио в самостоятельной работе студентов на продвинутом этапе обучения иностранному языку. Язык и культура, 1 (33), 148-159. https://doi.org/10.17223/19996195/33/12

Концептуальні засади державної політики щодо розвитку англійської мови у сфері вищої освіти (2019). Міністерство освіти і науки України. https://mon.gov.ua/ua/news/mon-stvorilo-koncepciyu-rozvitku-anglijskoyi-v-universitetah-u-dodatku-riven-v1-obovyazkova-umova-vstupu-v2-vipusku-vikladannya-profilnih-disciplin-inozemnoyu-ta-movni-skriningi

Коцюк, Л. М. (2013). Про досвід інтеграції автентичного подкасту CNN Student News у заняття з англійської мови для студентів-філологів. Науковий блог. Національний університет «Острозька академія». https://naub.oa.edu.ua/2013/pro-dosvid-intehratsiji-avtentychnoho-podkastu-cnn-student-news-u-zanyattya-z-anhlijskoji-movy-dlya-studentiv-filolohiv/

Мятин, Е. (2006). Подкастинг – синтез интернет и радио. https://www.ixbt.com/td/podcasting.shtml

CNN (n.d). CNN 10. https://edition.cnn.com/cnn10

Easy German. (n.d). The Easy German Podcast. https://www.easygerman.org/podcast

Kovtun, O.V., Harmash, T. А. & Khaidari, N. І. (2019). Exploiting podcasting technology in the process of organization of self-directed learning on the formation of foreign language listening competence of students of the Humanities. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Рedagogical Sciences, 3(98), 99-107. https://doi.org/10.35433/pedagogy.3(98).2019.99-107

Leach, J. (2006). Podcasting for schools: The basics. https://www.theguardian.com/education/appleeducation/story/0,,1682639,00.html

Рearson. (n.d). Speakout. http://www.pearsonlongman.com/Speakout/video-podcasts/index.html

Stanley, G. (2006). Podcasting: Audio on the Internet comes of age. TESL-EJ, 9(4). http://www writing.berkeley.edu/TESL-EJ/ej36/int.html

Downloads

Опубліковано

2020-06-01

Номер

Розділ

Статті