ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ МЕДІАГРАМОТНОСТІ РІЗНИХ КАТЕГОРІЙ НАСЕЛЕННЯ США ТА КАНАДИ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.16.14677Ключові слова:
медіаграмотність, ефективні педагогічні технології, навички критичного мислення, формальна та неформальна освіта, США, КанадаАнотація
У статті розглянуто роль педагогічних технологій, які використовуються з метою розвитку цифрової та медіакомпетентності учня, студента, дорослого у формальній та неформальній/інформальній освіті в США і Канаді. Проаналізовано найбільш ефективні педагогічні медіаосвітні технології (ведення щоденника медіакористувача, дискусія, медіаперехресне порівняння, мультимедійне виробництво, деконструкція медіа повідомлення). Застосовано теоретичні методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення, вивчення наукової, навчально-методичної літератури з метою виявлення особливостей застосування педагогічних технологій у США і Канаді для виховання медіакомпетентності в різних категорій населення, порівняння наукових поглядів з досліджуваної проблеми; структурно-функціональний метод, що уможливив об’єктивний аналіз дидактичних засад медіапідготовки; компаративістський – для виявлення особливостей медіанавчання в США і Канаді. Висвітлено переваги найбільш ефективних методів навчання з розвитку цифрової та медіакомпетентностей, що використовуються в закладах освіти США і Канади (можливість застосування у різних ситуаціях, для різних цільових аудиторій та під час вивчення різних тем з різних дисциплін, універсальність для формального і неформального освітнього середовища). Виявлено й обґрунтовано методи, які є вартими уваги та запозичення в українську педагогічну практику (ігрові методи, методи симуляції, завдяки яким у студентів розвиваються уява, креативність, навички самостійного прийняття рішень, підтримується практика рефлексивного обдумування щодо правильності зробленого вибору та отриманих наслідків). Увагу приділено методу, що сприяє розвитку навичок критичного мислення учнів (деконструкція медіа повідомлення). Зазначено, що всі ефективні педагогічні технології розвитку цифрової та медіакомпетентностей об’єднані єдиною метою – розвиток медіаосвітніх знань, умінь та навичок різних категорій населення та мають подібну структура, за якою провадиться медіаосвітня діяльністьПосилання
Antonov, J. (2014). Legal Instruments of E-Democracy for the Development of Civil Society in International Practice. Czech Yearbook of International Law: The Role of Governmental and Non-Governmental Organizations in the 21st Century. / Eds. A. Belohlavek & N. Rozehnalova. New York: Juris Publishing, Inc., Huntington, P. 19-38.
Bold Idea Learning Outcomes for 21st Century Skill Development. 2000. Retrieved from https://boldidea.org/learning-outcomes-for-21st-century-skills
DePasquale R., McNamara E. & Murphy K. (2003). Meaningful connections: Using technology in primary classrooms. Young Children on the Web. Retrieved from http://journal.naeyc.org/btj/200311/techinprimaryclassrooms.pdf
Driving Innovation in the World of Education: Globaloria — Company of the month. The Silicon Review. (2019). Retrieved from https://thesiliconreview.com/magazine/profile/driving-innovation-in-the-world-of-education-globaloria-company-of-the-month
Fox, S. & Rainee, L. (2000). The online health care revolution: How the web helps Americas take better care of themselves. Washington, DS: Pew Internet and American Life Project. Retrieved from: http://www.pewinternet.org/reports/toc.asp?Report=26
Hobbs, R. (2010). Digital and Media Literacy: A Plan of Action. Washington, D.C.: The Aspen Institute, 67 p.
Myre, M. (2019). The best mind mapping software in 2019. 10 tools to make great mind maps. Retrieved from https://zapier.com/blog/best-mind-mapping-software/
Rowland, N., Knapp, J. & Fargo, H. (2019). Learning “Scholarship as conversation” by writing book reviews. Scholarship and practice of undergraduate research. Vol. 2, No. 3. P. 20-27.
Scull, T., Kupersmidt, J. & Erausquin, J. (2014). The impact of media-related cognition on children’s substance use outcomes in the context of parental and peer substance use. Journal of youth and adolescence. Vol. 43, No. 5. P. 717-728.
Scull, T. & Kupersmidt, J. (2011). An evaluation of a media literacy program training workshop for late elementary school teachers. Journal of media literacy education. Vol. 2, No. 3. P. 199-208.
Scheibe, C. & Rogow, F. (2008). The teacher’s guide to media literacy: critical thinking in a multimedia world. N.Y: Corwin, 264 p.