ДІАГНОСТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ СФОРМОВАНОСТІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ ДО КЕРІВНИЦТВА ВОКАЛЬНО-ХОРОВИМИ КОЛЕКТИВАМИ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.16.14676Ключові слова:
майбутні вчителі музики, фахова підготовка, готовність до керівництва, вокально-хорові колективи, діагностика рівнів готовності, експериментальний інструментарій, методикаАнотація
У статті висвітлено особливості перебігу діагностичного етапу формування готовності майбутніх учителів музики до керівництва вокально-хоровими колективами учнівської молоді. Акцентовано увагу на вимогах до фахової підготовки студентів у вищих закладах мистецької освіти відповідно світових освітніх парадигм. Представлено власний погляд автора на досліджувану проблему відповідно тотожності напрямків перспективного розвитку мистецької освіти України та Китаю у цілісному баченні необхідності формування фахівця, здатного самостійно впорядковувати освітнє середовище, оперувати мистецькими інформаційними ресурсами. Обґрунтовано позицію автора про те, що наявність здібностей до керівництва є ознакою сформованих професійно значущих якостей майбутнього керівника мистецького колективу учнівської молоді. У статті представлений аналіз, класифікація останніх досліджень і публікацій з наукової проблеми, надані обґрунтовані висновки. Сформульовано мету статті, яка полягає у представленні результатів констатувального етапу дослідно-експериментальної роботи з діагностування сформованості готовності майбутніх учителів музики до керівництва вокально-хоровими колективами. Презентовано методи науково-педагогічного дослідження: теоретичні, емпіричні, статистичні, що були застосовані для опрацювання отриманих даних, встановлення кількісних залежностей між досліджуваними явищами і процесами. Розкрито зміст і методику діагностування рівнів сформованості готовності до керівництва студентів із урахуванням структури означеного феномена за визначеними компонентами: мотиваційно-орієнтаційного, комунікативно-компетентнісного, діяльнісно-рефлексивного. Описано перебіг діагностичної розвідки впродовж трьох етапів її проведення. Представлено результати підрахунку отриманих даних, визначено та описано рівні сформованості досліджуваного феномена: низький, середній та високий, надано їх характеристики. Презентовано обґрунтовані результати проведеного експерименту. Висвітлено напрямки подальшої експериментальної роботи з формування готовності майбутніх учителів музики до керівництва вокально-хоровими колективами учнівської молодіПосилання
Асафьев, Б.В. (1973). Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании. Ленинград: Музыка.
Всемирная конференция ЮНЕСКО по образованию в интересах устойчивого развития (Четыре цели) (Бонн, 32 марта – 2 апреля 2009). Режим доступу: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000185056_rus
Дороніна, М.С. & Григоренко, А.М. (2000). Психологія управління. Харків: Вид. ХДЕУ.
Грінченко, Ю.С. (2010). Методичні рекомендації з дисципліни «Методи прийняття управлінських рішень». Одеса: ОНУ імені І.І. Мечникова.
Колпаков, В.М. (2004). Теорія та практика прийняття управлінських рішень. Київ: МАУП.
Кулюткин, Ю.Н. & Сухобская, Г.С. (1981). Моделирование педагогических ситуаций. Москва: Педагогика.
Кулюткин, Ю.Н. & Сухобская, Г.С. (1990). Мышление учителя: Личностные механизмы и понятийный аппарат. Москва: Педагогика. 1990.
Лі Сянчжень (2015). Специфіка підготовки майбутніх учителів музики до вокально-хорової діяльності учнів. Педагогічна освіта: теорія та практика, 19(2), 289-293. Кам’янець-Подільський: Видавництво Кам'янець-Подільського національного університету.