МЕТОД ПРОЕКТІВ ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.15.14410Ключові слова:
проектна технологія, метод проектів, вища школа, пізнавальна активністьАнотація
В статті проаналізовані напрямки використання проектних технологій для активізації пізнавальної діяльності студентів. Розглянуто принципи застосування проектних технологій, як ефективне доповнення до інших педагогічних технологій, що сприяють становленню особистості учня як суб'єкта діяльності та соціальних відносин. Наведено перелік умінь особистості студентів, які розвиваються в процесі проектної діяльності та основні вимоги до використання проектних технологій навчання.Також наведено система дій викладача і студентів на різних етапах роботи над проектом та вміння, які необхідні в умовах оновлення організації виховного процесу сучасної вищої школи.
Встановлено, що використання проектних технологій в практиці вищої школи дозволить сформувати компетентності студентів, які дозволяють визначити готовність студента до життя, його подальшого особистісного розвитку й до активної участі в житті суспільства. Основний принцип методу проектів полягає в тому, що вихідним пунктом навчання мають виступати учнівські інтереси сьогодення.
В статті також розглянуто ретроспективний аналіз становлення та розвитку проектної технології навчання у зарубіжній педагогіці XX ст., який дозволив зробити висновки щодо тенденції її розвитку та сутнісних характеристик. Зроблено висновок, що проектна технологія являє собою важливий інструмент проблемного навчання і являється відображенням дослідницького методу навчання, метод проектів є однією з інноваційних педагогічних технологій, що відповідає вимогам Національної доктрини розвитку освіти щодо переходу до нового типу гуманістично-інноваційної освіти, коли увага переноситься на процес набуття студентами знань, умінь, навичок, життєвого досвіду, які трансформуються в компетенції.
Посилання
Ващенко Г. (1929). Загальні методи навчання: Підручник для педвузів / Г. Ващенко. Харків: Державне вид33333авництво України, 232.
Воинова О. И. (2008). Проектные технологии обучения общенаучным дисциплинам в системе высшего технического образования: диссертация кандидата педагогических наук: 13.00.08, 18-26.
Галустов Р.А., Зубов Н.И. (1999). Творческие проекты студентов ТЭФ. Под ред. Р.А. Галустова. Брянск : Издательство БГПУ, НМЦ "Технология", 152.
Зосименко О. В. (2006). Періодизація становлення та розвитку проектного навчання / О. В. Зосименко // Педагогічні науки : зб. наук. праць СумДПУ ім. А. С. Макаренка. Суми, Ч. 2.
Килпатрик В. Х. (1925). Метод проектов. Применение целевой установки в педагогическом процессе / В. Х. Кильпатрик ; [пер. с англ. Е. Н. Янжул]. – Л. : Брокгауз-Ефрон, 43.
Коллингс Е. (1926). Опыт работы американской школы по методу проектов. Москва : Новая Москва, 289.
Мелашенко К.М. (2006). Технологія проектного навчання. Завуч, №13 (271),14.
Новіков А. М. (2007). Методологія. Москва : СИН-ТЕГ.
Пехота О. М., А. З. Кіктенко, О. М. Любарська (2004). Освітні технології, навчально методичний посібник. Київ : А.С.К., 256.
Пилюгина С.А. (2002). Метод проектной деятельности в Интернете и его развивающие возможности. Школьные технологии. №2, 199.
Полат Е.С. (2004). Что такое. Москва : Открытый урок. № 5-6, 10-17.
Encyclopedia of educational reform and dissent (2009). / by Thomas C. Hunt, Thomas J. Lasley. – London: Sage Publications, 1112.
Knoll M. (1993). 300 Jahre lernen am Projekt. Zur Revision unseres Geschichtsbildes. Pedagogik. № 7–8, 58–63.
Markham T. (2003). Project Based Learning Handbook: A Guide to Standards-Focused Project Based Learning for Middle and High School Teachers / T. Markham, J. Larmer, J. Ravitz; 2nd ed. Oakland CA : Buck Institute for Education, 196.