БІЛІНГВАЛЬНЕ НАВЧАННЯ ЯК ФАКТОР УСПІШНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТИВНОСТІ

Автор(и)

  • Ю. Пришупа

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.15.14406

Ключові слова:

білінгвальне навчання, професійна адаптивність, професійна підготовка, фахівець технічного напряму

Анотація

У статті розглядаються концептуальні теоретичні аспекти білінгвального навчання у вищому технічному навчальному закладі. Проаналізовано особливості розвитку білінгвального орієнтування, як необхідної складової професійної адаптивності.

У статті розглянуто проблеми формування професійної адаптивності як динамічної якості особистості. Крім цього, визначається змістовна характеристика професійної адаптивності та виокремлено шляхи її формування.

Метою статті є розгляд існуючих теоретичних підходів щодо визначення білінгвального навчання, висвітлення особливостей та проблем двомовної підготовки майбутніх фахівців технічного напряму у процесі професійної адаптивності.

У статті схарактеризовані специфічні особливості послідовність та етапи адаптивності фахівця, окреслені якості, особистісні характеристики, що є професійно значущими і необхідними для успішної професійної діяльності майбутніх фахівців технічного напряму. Автор обґрунтовує значення формування професійної адаптивності у майбутніх фахівців технічного напряму у вузі для здійснення конкурентоспроможної діяльності у майбутньому, а також викриває сутність білінгвального навчання що полягає у міждисциплінарному феномену професійної підготовки фахівців.

Тому розглядаючи підготовку майбутніх фахівців технічного напряму необхідно орієнтуватись на білінгвальне навчання як складової професійного зростання фахівця технічного напряму, а також створення системи професійних навичок, що дозволяють досягати професійної адаптивності, самореалізації, набуття професійної культури спілкування, готовності здійснювати успішну професійну діяльність на рідній та іноземній мові в умовах міжкультурної комунікації

Посилання

Бондаренко І. І. (2003). Проблема професійної адаптації молодого психолога-практика. Психологія : збірник наукових праць. Київ : НПУ ім. М.П. Драгоманова, (21), 256 – 265.

Ігнатенко К. О. (2013). Білінгвальна освіта як засіб міжкультурної підготовки вчителя іноземної мови. Вісник психології і педагогіки : збірник матеріалів студентської наукової конференції «Сучасна іншомовна освіта очима студентів»], (14).

Ковальчук А. О. (2009). Із досвіду викладання білінгвальних дисциплін майбутнім магістрам у провінційному ВНЗ. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. (16 ), 108-114.

Лысенко Ю. Ю. (2009). Адаптация персонала как часть стратегии компании. Отдел кадров коммерческой организации. ( 5), 22.

Маклаков А. Г. (2008). Общая психология : учебник для вузов. Санкт-Петербург : Питер.

Налчаджян А. А. (2010). Психологическая адаптация: механизмы и стратегии. Москва : Эксмо.

Корсини Р., Ауэрбах А. (Ред). Психологическая энциклопедия. Санкт-Петербург : Питер.

Савелло Е. В. (2010). Подготовка студентов технического университета к профессиональному билингвальному общению. (Дис. канд. пед. наук). Северо-Кавказский государственный технический университет. Ставрополь.

Санникова О. П. (2009). Адаптивность личности. Одесса : Издатель Н. П. Черкасов.

Ситняківська С. М. (2014). Особливості впровадження білінгвального навчання у технічних навчальних закладах України. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. (6), 167-172.

Ширин А. Г. (1999). Билингвальное образование в Германии. (Дис. канд. пед. наук). Новгородский государственный университет имени Ярослава Мудрого. Великий Новгород.

Опубліковано

2019-12-01

Номер

Розділ

Статті