РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДЛЯ РОБОТИ В АВІАЦІЙНІЙ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • Т. Петренко
  • В. Санжаровець

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.15.14403

Ключові слова:

емоційний інтелект, соціальний працівник, аеропорт, фахівець соціальної сфери, практична діяльність

Анотація

Феномен емоційного інтелекту визнається в усьому світі все більшим числом дослідників. Важливість і необхідність розвитку складових емоційного інтелекту як факторів, що сприяють особистісному і професійному зростанню індивіда і впливають на його успішність в житті, також незаперечні. Інтелектуальні тести, популярні на початку XX століття, в даний час все рідше застосовуються з метою відбору претендентів на певну роботу або школярів до відповідних спеціалізованих класів, хоча спочатку були створені саме для цього. Виникла потреба в новому підході до оцінки успішності майбутнього фахівця соціальної сфери. Відповіддю на практичний запит стала концепція емоційного інтелекту, яка активно розвивається в рамках зарубіжної та вітчизняної психології. Почуття необхідні і важливі для діяльності людини. Навіть якщо людина намагаємося ігнорувати емоції, особливо в діловому житті, вони все одно будуть непомітно управляти особою. Важливо розуміти свої емоції і навчитися використовувати їх у професійних цілях. Серед найуспішніших лідерів та управлінців немає неемоційних людей. Якраз навпаки, всі вони майстерно використовують емоції, щоб впливати і керувати. Емоційний інтелект - це здатність людини розпізнавати свої і чужі емоції, використовувати їх на практиці. Емоційний інтелект допомагає людині бути успішним в колективі, так як емоції – єдина працююча мотивація діяльності. Коли людина знає свої емоції, то краще бачить свою реальність. З емоційним інтелектом ми можемо управляти емоціями, що допомагає краще відчувати інших людей. Емоційний інтелект – хороший спосіб керувати відносинами в колективі і організації.

Посилання

Журавльова Л. П. (2007). Психологія емпатії: Монографія. Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 328 с.

Лабунская В. А. (2010). Теоретико-эмпирические основания создания методики «Диагностика уровня развития способности к адекватной интерпретации невербального поведения» и ее модификаций. Практична психологія та соціальна робота: науково-практичний освітньо-методичний журнал. (11) 4-19.

Локтионова О. С. (2010). Эмоциональный интеллект. Вестник психосоциальной и коррекционно-реабилитационной работы. (3) 78-87.

Люсин Д. В. (2010). Опросник на эмоциональный интеллект ЭМИН: новые психометрические данные. Практична психологія та соціальна робота: Науково-практичний освітньо-методичний журнал. (12) 39-48.

Люсин Д. В. (2004). Структура эмоционального интеллекта и свіязь его компонентов с индивидуальными особенностями: эмпирический анализ. Институт психологии РАН, 128-140.

Носенко Е. Л. (2003). Емоцiйний iнтелект: концептуалізацiя феномену, основнi функцii. Вища школа, 126 с.

Петренко Т., Санжаровець В. (2018). Сучасні технології у підготовці фахівців соціальної сфери. Вісник Національного авіаційного університету. Педагогіка. (2 (13)) 38-42.

Санжаровець В. М. (2016). Підготовка фахівців соціальної сфери для роботи в аеропортах. Вісник Національного авіаційного університету. Педагогіка. Психологія (2 (9)), 136-140.

Опубліковано

2019-12-01

Номер

Розділ

Статті