ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.15.14402Ключові слова:
Види професійної діяльності, готовність до професійної діяльності, формування готовності, фахівець з авіаційних транспортних технологій, інноваційна політика, наукоємні галузіАнотація
У статті розглянуто питання теоретико-методичних основ формування готовності до професійної діяльності як педагогічної проблеми: поняття готовності до здійснення діяльності, види готовності, структуру готовності; види та поняття професійної діяльності. Розкрито питання ключових компетенцій майбутніх інженерів з авіаційних транспортних технологій.
Здатність системи освіти задовольнити потреби особистості та суспільства у високоякісних освітніх послугах визначає внутрішній та духовний розвиток країни. Але вирішення питання формування принципово нових знань, їх використання в цілях розвитку суспільства, а також подальшого удосконалення, неможливе без розробки механізмів формування інноваційної політики вищої школи. Недостатня концептуальна сформованість методологічних основ і механізмів професійної підготовки спеціалістів з авіаційних транспортних технологій все більше створює суперечності щодо об’єктивних потреб ринку праці у відповідних фахівцях, здатних сприймати нові знання, нові види і форми діяльності, здатних до постійного саморозвитку та професійного росту.
Розглянуто питання формування інженерної освіти майбутніх інженерів з авіаційних транспортних технологій, що представляє собою основу наукової думки в різних галузях технічних знаньПосилання
Барановська Л. В. (2017). Авіаційний ВНЗ: освітнє середовище університету як детермінанта якості професійної підготовки студентів. Вісник Льотної академії: Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. Кропивницький, вип. 1, с. 18-24.
Бережко О. Л. (2013). Модель розвитку технологічної компетентності викладачів іноземної мови авіаційної галузі. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України. Психологія і педагогіка. Тематичний спецвип. «Традиції та новації сучасної освіти в Україні». № 3/СХІІІ, с. 22–25.
Борець, І. В. (2013). Формування ключових компетентностей майбутніх фахівців з транспортних систем авіаційної галузі в процесі професійної підготовки автореф. 20 дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Київ.
Братко М. В. (2015). Освітнє середовище вищого навчального закладу як детермінанта якості освіти. Збірник тез Всеукраїнської інтернет-конференції «Актуальні проблеми університетської та професійної післядипломної освіти в кризових умовах. НАПН України, Інститут менеджменту освіти. Київ.
Глушаниця Н. В. (2013). Формування іншомовної професійно-комунікативної компетентності майбутніх бакалаврів з авіоніки у процесі фахової підготовки : автореф. 23 дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Київ.
Дынкин А. А., Иванова Н. И. (2000). Глобальные тенденции инновационного развития. Социально-экономические проблемы переходного общества. Москва.
Дурнева В. Б. (2010). Психологические факторы готовности молодых специалистов к осуществлению профессиональной деятельности. Интеграция образования. №1. Т. 58.
Ковтун О. В. (2013). Теоретико-методологічні засади формування професійного мовлення у майбутніх фахівців авіаційної галузі : дис. доктора пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Південноукраїнський національний пед. ун-т імені К. Д. Ушинського, Одеса.
Ковалькова Т. О. (2014). Стан формування у вищому навчальному закладі готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в авіаційній галузі. Педагогіка: традиції та інновації : міжнар. наук.-практ. конф., 28-29 березня 2014 р., м. Одеса : тези доп., Херсон.
Колодій І. А. (2012). Формування професійної компетентності у майбутніх перекладачів авіаційної галузі на основі інтеграції загальноосвітніх і професійно-орієнтованих дисциплін : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Київ.
Конопляник Л. М. (2011). Формування готовності майбутніх інженерів авіаційної галузі до використання іноземної мови у професійній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Національний авіаційний університет. Київ.
Красильник Ю. С. (2015). Особливості рольових позицій викладача в сучасному інформаційно-освітньому середовищі навчального закладу с.55 . Збірник тез Всеукраїнської інтернет-конференції «Актуальні проблеми університетської та професійної післядипломної освіти в кризових умовах. НАПН України, Інститут менеджменту освіти. Київ.
Лаврухіна Т. В. (2012). Формування ключових компетентностей майбутніх авіаційних диспетчерів як умова готовності до професійної діяльності. Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. № 16. – К. : Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ.
Макар Л. М. (2013). Сутність освітнього середовища в педагогічному процесі . Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Вип.30 (83), с. 229 – 235.
Меркулова Л. П. (2008). Формирование профессиональной мобильности специалистов технического профиля средствами иностранного языка: Дис. доктора пед. наук. ГОУ ВПО «Самарский государственный аэрокосмический университет имени академика С. П. Королева», Самара.
Орленко Н. А. (2012). Експериментальна перевірка результатів дослідження фізичної підготовленості майбутніх фахівців авіаційного профілю. Педагогiка, психологiя та медико-бiологiчнi проблеми фiзичного виховання i спорту. № 6, с. 94-97.
Петренко О. В. (2011). Внутрішній світ професіонала та психологічний простір професійної команди як ракурси аналізу надійності льотного екіпажу. Актуальні проблеми психології : збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. ДП «Інформаційно-аналітичне агентство». Київ, Т.Х, вип.18, с. 388–401.
Плачинда Т. С. (2016). Нормативні вимоги професійної підготовки авіаційних спеціалістів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / [редкол. : Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя, Вип. 32 (85), с. 373-380.
Пухальська Г. А. (2011). Педагогічні умови формування комунікативної компетентності у майбутніх пілотів цивільної авіації : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Черкаси.
Фотинюк В. Г. (2014). Складові методики професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх бакалаврів з авіації та космонавтики [Електронний ресурс]. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Вип. 9, с. 153 – 156.
Хом‘юк І. В. (2012). Cистема роботи викладача в контексті формування базового рівня професійної мобільності майбутніх інженерів. Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка. Вип. № 6(24), 337–345.