ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ МАЙБУТНІХ ПІЛОТІВ ЦИВІЛЬНОЇ АВІАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.14.13717Ключові слова:
безпека польотів, навчання, організм, пілоти, цивільна авіація, фізична культураАнотація
У статті розглядаються концептуальні проблеми підготовки пілотів цивільної авіації засобами фізичного виховання. Звертається увага на актуальність тематики здоров'я, фахівців авіаційної галузі, виявлення елементів і факторів льотного навчання для підвищення якості та безпеки польотів доводять той факт, що поліпшення фізичних можливостей може призвести до зменшення аварій і аварійних ситуацій. Розвиток однієї з найважливіших навичок витривалості спрямована на протистояння втомі яка досягається під час систематичних занять спортом. З’ясовано, що фізична підготовка спрямована як на розвиток фізичної складової здоров'я, так і на поліпшення стійкості організму до складних умов праці. Підвищення рівня концентрації, швидкості реакції та швидкості прийняття рішень, а також зміцнення здоров'я і профілактики хронічних захворювань можна досягти систематичним заняттями спортом, дотриманням правильного розпорядку дня і здорового харчування. Важливою умовою професійної підготовки пілотів до перевантаження при проведенні експериментів було встановлено, що несприятливий вплив на організм перевантажень супроводжується низкою компенсаторних реакцій. Для зменшення негативного впливу перевантаження на організм був розроблений комплекс вправ, що сприяє поліпшенню компенсаторних механізмів. До них відносяться біг, аеробіка, плавання, елементи вітрильного спорту та інші вправи, які вимагають інтенсивної роботи серцево-судинної і дихальної систем, а також приносять швидкісну витривалість. Експериментально доведено, що систематичне використання такого комплексу вправ серед льотчиків цивільної авіації, які пережили максимальне перевантаження, показало набагато кращі результати, ніж ті, хто не користувався цим комплексом. Не менш важливу роль у фізичному вихованні відіграють тренування на спеціальних стендах, таких як обертові гойдалки і центрифуга. Процес фізичної підготовки підкреслює підготовку витривалості, дозволяє підвищити позитивний вплив на психологічний стан пілотів, підтримувати високі показники стану здоров'я, які забезпечать безпеку польотівПосилання
Керницький О. (2004). Методика формування психофізіологічної готовності курсантів-льотчиків до льотної діяльності. (Дис. канд. пед. наук). Харківський ін-т військово-повітряних сил. ім. І.Кожедуба, Харків.
Михайлишин Г. Й. (2006). Формування професійних умінь майбутніх учителів у системі виховної роботи вищих навчальних закладів фізичного виховання. (Дис. канд. пед. наук). Ін-т. вищ. освіти АПН України, Київ.
Макаров Р. Н., Неделько С. Н., Бамбуркин А. П. & Григорецкий В. А. (2005). Авиационная педагогика. Москва-Кировоград. МНАПЧАК, ГЛАУ.
Орленко Н.А. (2010). Професійно-прикладна фізична підготовка майбутніх пілотів. (Дис. канд. пед. наук). Ін-т. вищ. освіти АПН України, Київ.
Опубліковано
2019-06-30
Номер
Розділ
Статті