МОДЕЛЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИФАХІВЦІВ З МАРКЕТИНГУ У КОЛЕДЖАХ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.13.13418Ключові слова:
фахівці з маркетингу, професійна освіта, професійна підготовка, педагогічні умови, модельАнотація
У статті розкрито та обґрунтовано проблеми професійної підготовки. Автор розробляє модель професійної підготовки майбутніх спеціалістів з маркетингу у коледжах, що передбачає проведення поетапної (діагностико-мотиваційної, процесуально-діяльнісної, рефлексійно-корекційної) цілеспрямованої роботи з комплексним упровадженням визначених педагогічних умов. Розроблена модель складається з методологічно-цільового,технічно-діяльнісного, діагностично-результативного блоків, що послідовно реалізовувалися на кожному етапі. Методологічно-цільовий блок забезпечував визначення стратегічних і тактичних цілей, відображав нормативну базу (галузевий стандарт, ОПП), підходи та принципи, покладені в основу формування професійної підготовки майбутніх фахівців з маркетингу. Технічно-діяльнісний блок моделі був спрямований на формування готовності майбутніх фахівців з маркетингу до професійної діяльності i здійснювався у межах педагогічного процесу різними формами i методами навчання. Діагностико-результативний блок моделі передбачав систему критеріїв, що забезпечують можливість визначити рівні професійної підготовки майбутніх фахівців з маркетингу. Весь процес формування професійної підготовки передбачав повну та ефективну реалізацію невід’ємних складових створеного освітньо-професійно-діяльнісного середовища. При створенні моделі формування професійної підготовки автор мав на меті відобразити цілісний освітній процес, на основі якого буде проведено формувальний експеримент для перевірки ефективності формування професійної підготовки майбутніх фахівців з маркетингу у коледжахПосилання
Б. М. Андрушків & О.Е. Кузьмін. (1995) Основи менеджменту Львів : “Світ”
Балабанова Л. & В. О. В. Сардак. (2004) Організація праці менеджера. Київ: ВД “Професіонал”
Беспалько В. П. (2007). Качество образовательного процесса. ШКОЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ. НИИ школ. технологий при участии ред. «Нар. Образование»,. -№ 3, 164-177.
С. У. Гончаренко, Н. Г. Ничкало & Ю. Ф. Зіньковський (2002). Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика. Н. Г. Ничкало (Ред.) Хмельницький : ТУП.
Зязюн І. А. (2003) Освітня парадигма – тип культурно-історичного мислення і творчої дії суб’єктів освіти. І. А. Зязюн & Н. Г. Ничкало (Ред) Педагогіка і психологія професійної освіти : результати досліджень і перспективи : зб. наук. пр. Київ, 15–30.
Костюк Д. А. (2011) Структура фахової компетентності майбутніх інженерів енергетиків сільськогосподарського виробництва. Нові технології навчання. 7(1), 170–175.
Лузік Е. В. (2010) Інтегративний навчальний курс як теоретико-методологічна основа професійного становлення творчої особистості фахівця в системі вищої технічної освіти. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія : зб. наук. пр. Київ.: Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк».3, 4–12.
Ничкало Н. Г. (1997) Теоретико-методологічні проблеми реформування професійно-технічної освіти. Педагогіка і психологія. №3, 105-110.
Пікельна В. С. (1993) Теория и методика моделирования управленческой деятельности (школоведческий аспект). (Дис. доктора пед. наук: 13.00.01). Криворожский пед. институт. Київ.
Решетнікова І. (2010) Маркетингове забезпечення конкурентоспроможності вищих навчальних закладів. Маркетинг в Україні. № 4, 67–70.
Смирнова Е. А. (2007) Формирование коммуникативной компетентности студентов в условиях непрерывного образования. (автореф. дис. доктора. пед. наук: 13.00.01) Москва.
Теловата М. Т. (2011) Компетентнісний підхід та його впровадження в освіті. Управління в освіті : збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції. Інститут інноваційних технологій і змісту освіти [та інші]. – Львів : Видавництво Львівської політехніки. 303–305.
Чухрай Н. (2009) Маркетингові компетенції і проблеми підготовки фахівців з маркетингу. Маркетинг в Україні. №2, 53–58.
Ягупов В. В. (2012) Провідні методологічні характеристики основних видів компетентності майбутніх фахівців, що формуються в системі професійно-технічної освіти. Модернізація професійної освіти і навчання : зб. наук. праць – Київ: ІПТО НАПН України. 2, 45–59.
Katz R. N. (2010) The Towerand the Cloud: Higher Education in the Age of Cloud Computing. USA : EDUCAUSE