ІННОВАЦІЙНІ МОДЕЛІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Е. Лузік Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
  • Л. Хоменко-Семенова Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
  • А. Кокарєва Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
  • О. Гурська Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.13.13399

Ключові слова:

заклад вищої освіти, освітньо-інформаційне середовище, моделі університетської освіти

Анотація

У даному дослідженні представлено інноваційні моделі розвитку вищої освіти країн Європи та Чорноморського регіону. Проаналізовано вплив інноваційних моделей на ефективність освітньо-інформаційного середовища закладів вищої освіти представлених країн. Розглянуто основні тенденції розвитку університетської освіти в аспекті переходу до інноваційної моделі «економіки знань», обумовленою заміщенням домінуючої позиції праці на знання. Наведені основні складові якісної вищої освіти, що дозволяють акцентувати увагу на необхідності зміни вектору розвитку вищої освіти в Україні, обумовлених вимогами інноваційної моделі економіки до освітньої системи.

Доведено залежність розвитку вищої освіти від: наявності тісного взаємозв’язку в системі «вища освіта – ринок праці – потреби суспільства – значущість для людини»; успішне впровадження інноваційної моделі розвитку вищої освіти, в основі якої – інноваційні методи та технології (групова робота, метод проектів, «мозковий штурм», комунікативні тренінги; метод «керуючого тексту», метод кейсів, модерації; бізнес-симуляції, Інтернет ігри (навчальні) і т. ін.); головних зовнішніх чинників – глобалізації економіки, формування інноваційного освітньо-інформаційного простору та поліпшення інтеграції країн світу, а також внутрішніх чинників – підвищення статусу та якості вищої професійної освіти з обов’язковим формуванням цілісної первинної освіти

Посилання

Бэлл Д. Грядущее постиндустриальное общество. Опыт социального прогнозирования. Взято з http://sov.opredelim.com/docs/89900/index-8997-1.html.

Колесова В. П., Жильцова Е. Н., Ломанова П. Н. (Ред.). (2007). Высшее образование: вызовы Болонского процесса и ВТО. Москва: ТЕИС.

Лузік Е. В., Хоменко-Семенова Л. О. (2018). Інноваційність розвитку вищої технічної освіти в Україні як основа формування планетарного мислення майбутнього фахівця. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія, 12(1), 73-80.

Лузік Е. В., Хоменко-Семенова Л. О. (2017). Модернізація вищої освіти України в контексті національної безпеки. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія, 10(1), 88-92.

Мільнер Б. (1999). Управление знаниями – вызов ХХI века. Вопросы економики, 9, 109.

Мохнатюк И. А. Особенности современного оразования: социокультурно-ценносное измерение. Взято з http://book.net/index.phpkp=achapter@bid=33688chapter=1.

Тоффлер О. (1986). Будущее труда. Новая технологическая волна на Западе. Москва.

The Global Competitivenness Report 2016-2017. Взято з http://www3.weforum.org/docs/GCR2016-2017/05FullReport/TheGlobalCompetitivenessReport2016-2017_FINAL.pdf

Downloads

Номер

Розділ

Статті