ЗАСТОСУВАННЯ ІПОТЕРАПІЇ ПРИ РОБОТІ З ДІТЬМИ-АУТИСТАМИ

Автор(и)

  • О. Дубчак Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
  • М. Кириллова Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.13.13394

Ключові слова:

аутизм, розлад, комунікативні порушення, психічні функції, комплексна система терапії, іпотерапія

Анотація

У статті висвітлено проблему зростання в останні роки кількості дітей з діагнозом «аутизм», проаналізовано причини виникнення даного розладу: генетичні передумови, хромосомні патології, порушення внутрішньоутробного розвитку, пов’язаного з розвитком мозку, екологія, дефекти обміну речовин, порушення роботи ендокринної системи, «інша сенсорна організація» тощо. Визначено актуальні психологічні проблеми дітей-аутистів: порушення в соціальній взаємодії, комунікативні порушення, пізнє формування "Я", порушення емоційно-вольової сфери, затримка розвитку мовлення або його порушення, проблеми моторики і сенсорного розвитку тощо. Відмічено необхідність організації комплексної системи терапії, для зменшення порушень функціонування психічних функцій, підвищення адаптивності, якості життя і самостійності таких дітей. Визначено основні методи терапії, що використовуються для корекції аутизму. Висвітлено особливості і можливості застосування методу іпотерапії та його ефективності при лікуванні дітей з діагнозом «аутизм».

Посилання

Банди А. Сенсорная интеграция: теория и практика / А. Банди, Ш. Лейн, Э. Мюррей; пер. [с англ.] и науч. ред. Д. В. Ермолаева. - М.: Теревинф, 2017 г. - 768 с.

Жеребятьева В. Психологическая эффективность иппотерапии в формировании адаптационного потенциала детей с ограниченными возможностями здоровья: Диссертация / В. Жеребятьева - СПб: 2017 г. – 148 с.

Оценка эффективности иппотерапии в реабилитации детей с расстройствами аутического спектра / Кирилова Л. Г., Бураго А. С., Мирошников А. А. - Иппотерапия. Адаптивный конный спорт: Материалы Международной научно-практической конференции - СПб, 2016 г. - с. 54-57

Скрипник Т. В. Феноменологія аутизму: Монографія / Т. В. Скрипник - К.: в-во "Фенікс", 2010 р. - 320 с.

Хандогина А. В. Перспективы применения иппотерапии при работе с детьми с расстройствами аутического спектра / А. В. Хандогина - Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 32. Ч. 2. - с. 197-204.

Цунами детского аутизма: медицинская и психолого-педагогическая помощь / под общей редакцией А. П. Чуприкова. - М.: Гнозис, 2017 г. - 392 с.

Гольдфарб О. Аутизм встречается все чаще. Почему? [Электронный ресурс] / URL: https://snob.ru/profile/29935/print/137056

Misregulation of an Activity-Dependent Splicing Network as a Common Mechanism Underlying Autism Spectrum Disorders / Zahra Dargaei, Manuel Irimia, Thomas Gonatopoulos-Pournatzis, etc. - Molecular Cell 64, 2016 – c. 1023-1034.

Downloads

Номер

Розділ

Статті