ҐЕНДЕРНІ РОЗРІЗНЕННЯ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Л. Доценко Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
  • А. Вишпольська Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.13.13391

Ключові слова:

маскулінність, фемінність, андрогінність, психомоторна емоційність, інтелектуальна емоційність, комунікативна емоційність

Анотація

У статті висвітлено проблему ґендерних розрізнень емоційної сфери студентів. Проаналізовано поняття маскулінності, фемінності, андрогінності. Окреслено функціональні особливості прояву ґендерних відмінностей у когнітивній та емоційній сфері людини, а саме: емоційна пам'ять та емоційний інтелект, експресивність та схильність до переживання позитивних і негативних базових емоцій. Зазначено залежність гендерних відмінностей від віку: чим старша вікова група, тим більш чіткий характер носять статеві відмінності.

Результати емпіричного дослідження студентів Національного авіаційного університету за методикою С. Бем  «Маскулінність - фемінність» та методикою діагностики емоційності В.М. Русалова показали, що прояв емоцій студентів у значній мірі обумовлюється їх гендерною приналежністю. Було встановлено, що серед респондентів переважають андрогінні студенти у яких вдало поєднуються як фемінність, так і маскулінність. Завдяки такому поєднанню жіночих та чоловічих рис підвищується адаптивність та стійкість у соціальних контактах. Також було досліджено емоційність студентів та встановлено, що більшість респондентів мають низькі показники психомоторної емоційності, тобто виявляють невелику чутливість (байдужість), відчуття спокою, впевненості в собі при виконанні фізичної роботи, відсутність занепокоєння у випадку невиконання або поганого її виконання. Отримані середні показники інтелектуальної та комунікативної емоційності свідчить про незначне емоційне переживання та занепокоєння з приводу розбіжності між очікуваним і реальним результатом, пов'язаним з розумовою напругою та невдачами у спілкуванні. За допомогою встановлених кореляційних зв’язків експериментально доведено, що фемінні студенти мають середні показники загальної емоційності, а маскулінні - низькі. Це є доказом важливого впливу психологічної статі людей на їх прояви емоцій у процесі життєдіяльності.

Посилання

Бендас, Т.В. (2006). Гендерная психология: Учебное пособие. СПб.: Питер.

Воронцов, Д.В. (2003). Что такое гендер? Практикум по гендерной психологи. СПб.: Питер.

Грошев, И.В.(2001). Психология половых различий: Монография. Тамбов: Изд-во ТГУ им. Г.Р. Державина.

Ильин, Е.П. (2003). Дифференциальная психофизиология мужчины и женщины. Психофизиология мужчины и женщины. СПб.: Питер.

Downloads

Номер

Розділ

Статті