ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.12.12919Ключові слова:
професійна компетентність, економічний аналіз, досвід фахівця, фахові знання, соціально-психологічна зрілість, економічні рішенняАнотація
У статті на прикладі функціонування деяких спеціалізованих програм аналізуються особливості формування навичок мовної компетентності майбутніх економістів. Доведено, що рівень професіоналізму фахівця визначає компетентність, а його досягнення відбуваються через здобуття необхідних компетенцій, останні досягаються у процесі професійної підготовки. Метою та результатом професійної підготовки фахівця є рівень сформованості компетентності. Розкривається роль мовної компетентності у формуванні професійної та загальної культури майбутніх фахівців, вплив її та мовної культури на загальний інтелектуальний розвиток сучасної молоді. Доведено, що мовна освіта майбутнього економіста є важливим чинником його готовності для активної інтелектуальної діяльності в інформаційному просторі. З’ясовується значення дефініції «компетентність». На основі узагальнення літературних джерел визначено структуру професійної компетентності майбутніх економістів та її компоненти. Доведено, що для реалізації всіх економічних операцій в межах даної компетенції молодому фахівцю-економісту в першу чергу необхідно досконало володіти професійною термінологією, тобто бути мовно компетентним. Розроблені рекомендації щодо подальшого удосконалення навчальних програм з ділової української мови для студентів-економістів на основі порівняльного аналізу методик формування мовної компетентності у закладах вищої освіти.
Посилання
Богуш А. М. Мовленнєвий компонент дошкільної освіти / А. М. Богуш. – 4-е вид., доопр. і доп. – Х. : «Ранок», 2013. – 192.
Борисенко В. В. Етапи формування професійно-мовленнєвих компетенцій студентів-економістів. /В. Борисенко // Дивослово, 2013, №3.
Внукова О. М. Педагогічна компетентність для здобувачів освітньо-наукового рівня вищої освіти / О. М. Внукова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики: збірник наукових праць. — К., 2016. – Вип. 26 (36). — С. 7-11.
Галимзянова И. И. Формирование языковой компетентности будущих менеджеров в процессе профессионального образования: дис. кандидата пед. наук 13.00.08 / И. И. Галимзянова, Казань, 2002, с. 187.
Кириченко Р. В. Комунікативний потенціал особистості студентів вищих технічних навчальних закладів / Р. В. Кириченко // Вісник Одеського національного університету. Психологія. — 2012. — Т. 17, Вип. 8. — С. 91-98
Полякова Г. Вплив освітнього середовища ВНЗ на формування професійної компетентності фахівця / Г. Полякова // Вища школа. – 2010. – №10. – С. 78-87.