ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ДО РОБОТИ З СОМАТИЧНО ПОСЛАБЛЕНИМИ УЧНЯМИ У СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

Автор(и)

  • В. А. Сємічєнко Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.11.12569

Ключові слова:

соматично послаблені діти, учні початкових класів, теоретична модель, компоненти структури готовності, програма підвищення готовності вчителів.

Анотація

У статті розглядаються психологічні проблеми, що виникають у дітей, які часто хворіють. Доводиться, що часто вчителі цього не усвідомлюють, а тому не надають таким дітям необхідної допомоги. Вводиться поняття готовності вчителів до роботи з соматично послабленими дітьми, пропонується відповідна теоретична модель. За результатами емпіричних досліджень отримано дані про сформованість окремих компонентів готовності. Пропонується програма підвищення рівня готовності вчителів початкових класів до взаємодії з цією категорією учнів, доводиться ефективність її реалізації в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Біографія автора

В. А. Сємічєнко, Національний авіаційний університет

доктор психологічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

Посилання

Альбицкий В. Ю. Часто болеющие дети. Клинико-социальные аспекты, пути оздоровления / В.Ю. Альбицкий, А.А. Баранов. – Пермь, 2006. – 86 с.

Арина Г. А. Часто болеющие дети. Какие они? / Г.А. Арина, Н.А. Коваленко // Школа здоровья, 1995. – № 3. – С. 116 – 124.

Бадьина Н. П. Часто болеющие дети. Психологическое сопровождение в начальной школе / Н.П. Бадьина. – М. : Генезис, 2007. – 152 с.

Безруков К. Ю. Часто и длительно болеющий ребенок / К.Ю. Безруков. – СПб. : ИнформМед, 2008. – 169 с.

Ершова И. Б. Часто болеющие дети: возможности комплексной реабилитации / И.Б. Ершова, А.А. Высоцкий, В.И. Ткаченко, И.А. Лашина, А.А. Мочалова // Дитячий лікар. – 2009, № 1. –

С. 58 – 62.

Иванова Н. А. Часто болеющие дети / Н.А. Иванова // РМЖ. – 2008, Т. 16, № 4. – С. 183 – 185.

Лешин В. В. Учебная деятельность учащихся с тяжелыми формами соматических заболеваний / В.В. Лешин // Вопросы психологии. – 2008. – № 6. – С. 65–75.

Михеева А. А. Психологические особенности часто болеющих детей : дисс. ... канд. психол. наук : 19.00.13 / Михеева Анастасия Анатольевна. – М., 1999. – 168 с.

Моісеєнко Р. О. Частота та структура захворюваності дітей в Україні та шляхи її зниження / Р.О. Моісеєнко // Современная педиатрия. – № 2 (24). – 2009. – С. 10 – 14.

Моніторинг здоров’я учнів ЗНЗ: методичний посібник / за ред. В.І. Шахненка. – Дрогобич, 2008. – 24 с.

Мосина Н. А. Особенности развития самосознания часто болеющего младшего школьника / Н.А. Мосина. – Красноярск, 2007. – 144 с.

Світич С. А. Психологічна підготовка вчителів початкових класів до взаємодії з соматично послабленими учнями. – Автореф.дис. … канд. психол.н. –. 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія – Київ-Острог, 2015.– 19 с.

Світич С. А. Результати психологічного дослідження готовності вчителів початкової школи до роботи з соматично ослабленими школярами / С.А. Світич // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки: Зб. наукових праць. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. – № 37(61). – С. 112 – 116.

Семиченко В. А. Системно-структурне моделювання складних об’єктів у психолого-педагогічних дослідженнях її Післядипломна освіта в Україні. – № 3. – 2006.

Downloads

Опубліковано

2017-07-01

Номер

Розділ

Статті