ДО ОСОБЛИВОСТЕЙ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ

Автор(и)

  • О. А. Мандражи Харківський національний аграрний університет ім. В. В. Докучаєва

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.11.12559

Ключові слова:

інноваційна компетентність, керівник ЗНЗ, особистісні якості.

Анотація

У статті звертається увага освітян на недостатню дослідженість питання пов’язаного з особистісними якостями керівника ЗНЗ, який має інноваційну спрямованість, а саме, підкреслюється думка про те, що наявності навіть високого рівня інноваційних компетентностей керівника ЗНЗ є ще замало для його успішного керування інноваційною діяльністю без певних особистісних якостей. На основі аналізу літератури, практики та особистого досвіду виокремлюються етапи управління інноваційною діяльністю й основні функції керівника ЗНЗ, які надають змогу окреслити ряд найважливіших його особистісних якостей: порядність, чуйність, людяність, домінантність, стресостійкість, прагнення до успіху, емоційна врівноваженість, впевненість в собі, креативність, дипломатичність, відповідальність, вимогливість, незалежність. Усі зазначені якості можна виховувати, розвивати, вдосконалювати,  а, отже, вони можуть і мають бути притаманні сучасним керівникам ЗНЗ інноваційної спрямованості.

Біографія автора

О. А. Мандражи, Харківський національний аграрний університет ім. В. В. Докучаєва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізики та вищої математики Харківського національного аграрного університету ім. В. В. Докучаєва

Посилання

Communication from the commission Europe 2020 A strategy for smart, sustainable and inclusive growth, Brussels, 3.3.2010. / [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://ec.europa.eu/eu2020/pdf /COMPLET%20EN%20BARROSO%20%20%20007%20-%20Europe%202020%20-%20EN%20version. pdf

Wilson, Easen P. “Teasher needs» and practice development: implications for in- classroom support // British journal of in-service education. – 1995. – Vol. 21, №3. – P. 273–284.

Моисеев А. М. Заместитель директора школы по научной работе : Новая должность в современной школе: предназначение, полномочия, технология деятельности: Методическое пособие для руководителей образовательных учреждений / А. М. Моисеев, О. М. Моисеева / [под ред.

М. М.Поташника]. – М.: Новая школа, 1996. – 144 с.

Рогова Т. В. Управління інноваційними процесами в закладах освіти / Т.В. Рогова // Педагогіка та психологія: зб. наук. пр. / За заг. ред. акад. І. Ф. Прокопенка, член-кор. В. І. Лозової. – Харків: ХДПУ, 2001. – Вип. 18. – Ч. 1. –С. 59-67.

Мармаза О. І. Проектний підхід до управління навчальним закладом / О. І. Мармаза. – Х.: Видав. гр. «Основа», 2003. – 80 с.

Украинский Советский Энциклопедический Словарь: В 3-х т. / Редкол.: А. В. Кудрицкий (ответ.ред.) и др. – К.: Глав.ред. УСЭ, 1989. – Т.3. – 772 с.

Даниленко Л. І. Умови забезпечення інноваційної діяльності в навчально-виховних закладах освіти / Л. І. Даниленко // Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи. Матеріали II Всеукраїнської науково-практичної конференції 20-21 жовтня 1998р. / ред. кол.: В. М. Мадзігон, В. П. Корнєєв,

В. О. Цикін, Л. І. Даниленко та ін. – Суми: ВВП “Мрія-1» ЛТД, 1998. – С. 96–99.

Анисимов Н. Слагаемые инновационного потенциала / Н. Анисимов // ж. Директор шко-

лы. – 1997. – №3. – С. 67–70.

Волкова Н.П. Педагогіка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів /

Н. П. Волкова. – К.: Видавничий центр “Академія», 2002. – 576 с. (Альма-матер).

Шамова Т. И. Управление образовательными системами: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Шамова Т. И., Третьяков П. И., Капустин Н. П.; под ред. Т. И. Шамовой. –

М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2002. – 320 с.

Лизинский В. М. О методической работе в школе / В. М. Лизинский – М.: Центр «Педагогический поиск», 2002. – 160 с.

Мандражи О. А. Підготовка вчителів до інноваційної діяльності в системі методичної роботи загальноосвітніх навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. А. Мандражи. – Київ, 2014. – 22 с.

Внутришкольное управление: теория и опыт педагогических и управленческих инноваций / [под ред. Н.В. Горбуновой]. – М.: Новая школа, 1995. – 112 с.

Конаржевский Ю. А. Внутришкольный менеджмент / Ю. А. Конаржевский. – Москва,

– 297 с.

Туаршева О. А. Стратегия инновационной деятельности: учебное пособие /

О. А. Туаршева. – СПб.: СПГУВК, 2000. – 100 с.

Селевко Г. К. Самосовершенствование личности: методическое пособие по преподаванию курса / Г. К. Селевко. – М.: Народное образование, 2000. – 175 с.

Немова Н. В. Школа достижений: начало пути к успеху / Н. В. Немова . – М.: Сентябрь, 2002. – 160 с.

Управление школой: теоретические основы и методы. Учебное пособие / [под ред. В.С.Лазарева]. – М: Центр социальных и экономических исследований, 1997. – 336 с.

Семашко О. В. Управління інноваціями в навчальному закладі / [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/method/43577/

Downloads

Опубліковано

2017-07-01

Номер

Розділ

Статті