ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ТА ЇЇ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.11.12556Ключові слова:
вищий навчальний заклад, професійна підготовка, професійна ідентичність, студент, фізична реабілітація, фахівець, формування.Анотація
У статті проаналізовано теоретичні аспекти щодо професійної ідентичності та її формування у вищому навчальному закладі, розглянуто професійну ідентичність як основне поняття, що відображає сутність професійного розвитку фахівців з фізичної реабілітації. Прикладна значущість вказаних питань загострюється в разі необхідності визначення критеріїв ефективної професійної реалізації фахівців, які працюють у сфері відносин «людина – людина». У статті акцентується увага на теоретичному аспекті розвитку особистості майбутніх фахівців з фізичної реабілітації. Розкрито філософські принципи, на основі яких передбачається вдосконалити професійну підготовку майбутніх фахівців з фізичної реабілітації та спрямовувати розробку системи формування їхньої професійної ідентичності.
Посилання
Постанова Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 р. № 266 «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/266-2015-%D0%BF.
Фастівець А. В. Результати формування діагностичної компетентності майбутніх фахівців фізичної реабілітації / А. В. Фастівець // Наукові праці ДонНТУ. Серія: «Педагогіка, психологія і соціологія». – Донецьк, 2013. – С. 213–217.
Румянцева Т. В. Психодинамические основы идентичности: учеб. пособие для вузов. - Ярославль: ЯрГУ, 2009. – 204 с.
Философия: учеб. пособ. для высших учеб. завед. 8-е изд. / отв. ред. докт. филос. наук, проф. В. П. Кохановский. – Ростов н/Д: «Феникс», 2004. – 576 с.
Шнейдер Л. Б. Профессиональная идентичность : теория, эксперимент, тренинг /
Л. Б. Шнейдер. – М. : Издательство Московского психолого-социального института, 2004. –600 с.
Поварёнков Ю. П. Психологическое содержание профессиональной идентичности // Сибирский психологический журнал. – 2006. – № 24. – С. 53–58.
Гарбузова Г. В. Эмпирические критерии формирования профессиональной идентичности студентов / Г. В. Гарбузова // Управление общественными и экономическими системами. – 2007. –
№ 1. – С. 3–14.
Дружиніна І. А. Психологічні чинники розвитку професійної ідентичності майбутніх практичних психологів: дис. …канд. психол. наук: 19.00.07 /Інна Анатоліївна Дружиніна. − К.,
− 239 с.
Фонарев А. Развитие личности в процессе профессионализации // Вопр. психол., 2004. –
№ 6. – С. 72–83.
Зеер Э. Ф. Психология профессий : [учеб. пособие] / Э.Ф. Зеер. – 2-е изд, перераб. и доп. – М. : Академический Проект ; Екатеринбург : Деловая книга, 2003. – 336 с.
Методологія наукової діяльності: навч. посіб. / Д. В. Чернілевський, О. М. Гандзюк,
В. І. Захарченко, І. М. Козловська та інші. – К.: Вид-во ун-ту «Україна», 2008. – 478 с.
Селіванов В. М. Принцип історизму у правових дослідженнях. Роль принципу історизму в наукових дослідженнях / В. М. Селіванов // Методологічні проблеми історико-правових досліджень: матеріали ХХІІІ Міжнародної історико-правової конференції 24-26 вересня 2010 р., м. Алушта / [ред. колегія І. Б. Усенко та ін.]. – Київ; Сімферополь: «ДОЛЯ», 2011. — С. 579–591.
Новий словник іншомовних слів: близько 40000 сл. і словосполучень / Л. І. Шевченко,
О. І. Ніка, О. І. Хом’як, А. А. Дем’янюк. – К.: АРІЙ, 2008. – 672 с.