ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПРОФЕСІЙНОМУ ЗРОСТАННІ СТУДЕНТІВ ТЕХНІКО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • О. О. Яременко-Гасюк, канд. пед. наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.10.12523

Ключові слова:

формування іншомовної компетентності, інформаційно-освітнє середовище, діяльнісний підхід, компетентнісний підхід, творчий потенціал

Анотація

В статті говориться про важливість формування іншомовної компетентності як одного з ключових завдань, що сприятиме інноваційному розвитку вітчизняної освіти. В цьому ж контексті повинна проходити й фахова підготовка студентів техніко-технологічних спеціальностей (ТТС), які у майбутньому сприятимуть гармонійному входженню нашої країни у світову спільноту. Тому в основу реформування техніко-технологічної освіти доцільно було б покласти компетентнісний та діяльнісний (прагматичний) підходи, які разом з застосуванням новітніх інформаційно-комунікативних технологій в контексті інформаційно-освітнього середовища забезпечать ефективне зростання особистості студента не лише за рахунок отриманих знань, а й за рахунок надбання власного досвіду, розвитку творчого мислення. В статті надається модель формування іншомовної компетентності студентів ТТС в умовах інформаційно - освітнього середовища і характеристика кожного з її компонентів. Наголошується на важливості введення творчого компоненту, який саме зараз має відповідати за формулювання нових ідей та генерацію нового світосприйняття в процесі професійного зростання студентів ТТС.

Посилання

Балл Г.О. Гуманізація загальної та професійної освіти: суспільна актуальність і психолого-педагогічні орієнтири // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи. К.: ВІПОЛ, 2000. С. 134–157.

Давидюк Н.М. Активізація творчого потенціалу особистості в процесі навчання // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Гуманізація освіти». Чернівці-Київ, 1997.

С. 520–524.

Два десятилетия реформ в высшем образовании Европы: 1980 и далее, Euridyce Studies, Euridyce European Unit, Brussels, 2000. http://www.euridyce.org

Державна національна програма "Освіта. Україна XXI століття". – К. : Райдуга, 1994. – 60 с.

Закон України „Про Вищу освіту” // Офіційний вісник України. – 2002. – № 8 (07.03.2002). – С. 327.

Покушалова Л. В. Формирование иноязычной профессионально-ориентированной компетенции у студентов технического вуза / Л. В. Покушалова // Молодой ученый. — 2011. —Т.2, №3. — С. 151–154

Профессиональная компетентность и мобильность педагогических кадров. Социально-педагогические и психологические аспекты (материалы конференции). - СПб., ИОВ РАО, 1994. - 193 с.

Семиченко В.А. Пріоритети професійної підготовки: діяльнісний чи особистісний підхід // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошук, перспективи: Монографія / За ред. І.А. Зязюна. – К.: ВІПОЛ, 2000. – С. 176–203.

Формирование общества, основанного на знаниях: Новые задачи высшей школы Доклад Всемирного Банка. Издательство «Весь Мир», 2003

Шмирова О.В. Педагогічні умови використання аудіовізуальних засобів навчання іноземної мови у професійній підготовці менеджерів-аграріїв [Текст] : дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Шмирова Ольга Володимирівна ; Київський національний лінгвістичний ун-т. – К., 2004. – 232 арк.

Stichweh, Rudolf, 1994: Wissenschaft, Universität, Professionen: Soziologische Analysen. Frankfurt a.M.: Suhrkamp.

Downloads

Опубліковано

2017-01-01

Номер

Розділ

Статті