ЕФЕКТИВНІСТЬ ТЕХНОЛОГІЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ

Автор(и)

  • В. А. Фрицюк кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки і професійної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.9.12429

Ключові слова:

етапи, ефективність, методи, професійний саморозвиток, технологія підготовки педагогів до професійного саморозвитку

Анотація

У статті охарактеризовано технології професійного саморозвитку майбутнього вчителя за дослідженнями різних науковців. Розкрито завдання кожного з етапів авторської технології, а також форми й методи, що використовувалися на кожному з етапів. Проаналізовано ефективність авторської технології підготовки майбутніх педагогів до безперервного професійного саморозвитку. Показано результати підсумкової діагностики готовності майбутніх педагогів до безперервного професійного саморозвитку якості за такими критеріями: ціннісне усвідомлення необхідності цілеспрямованого безперервного професійного саморозвитку (мотиваційно-ціннісний компонент); інтегративно-теоретична підготовка, рівень здобутих професійно спрямованих знань (інформа­ційно-пізнавальний компонент); практично-операційна підготовка, сформованість практичних умінь і навичок стосовно професійного саморозвитку (організаційно-діяльнісний компонент); сукупність індивідуально-психологічних якостей, важливих для безперервного професійного саморозвитку й майбутньої професійної діяльності загалом (емоційно-вольовий компонент); спрямованість на самоаналіз, самооцінку власного професійного саморозвитку (рефлексивно-оцінний компонент).

Посилання

Богданов И. В. Психология и педагогика / И. В. Богданов, С. В. Лазарев, С. С. Ануфриенко, Е. В. Чмыхова, И. В. Усольцева, Н. В. Калинина [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.gumer.info/bibliotekBuks/Pedagog/bogd/index.php

Кужельний А. В. Формування готовності до професійногосаморозвитку майбутнього вчи¬теля технологій : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Андрій Володимирович Кужельний; ДВНЗ «Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди». – Переяслав-Хмельницький, 2014. – 20 с.

Минюрова С. А. Психологические основания выбора стратегий саморазвития в профессии : автореф. дис. … д-ра психол. н. / С. А. Минюрова. – М., 2009. – 40 с.

Москальова Я. Ю. Педагогічні умови саморозвитку майбутнього вчителя гуманітарного профілю у процесі професійної підготовки : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Яна Юріївна Москальова ; Харків. Нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, 2015. – 20 с.

Пионова Р.С. Педагогика высшей школы: учеб. пособие / Р. С. Пионова. – Мн. : Университетское, 2002. – 256 с.

Черняева Г. В. Мотивация профессионального саморазвития личности / Г. В. Черняева // Образование через всю жизнь: непрерывное образование в інтересах устойчивого развития : материалы 11-й междунар. конф. – Минск, 27–28 сентября 2013 г. / Минский ин-т управления; сост. В. В. Гедранович; под науч. ред. В. В. Гедранович и Н. В. Суша. – Минск, 2013. – Вып. 11. – Ч. III. – С. 161–164.

Downloads

Опубліковано

2016-07-01

Номер

Розділ

Статті