АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВИХ ЯКОСТЕЙ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • О. О. Гурська старший викладач кафедри іноземних мов за фахом, аспірант кафедри педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.9.12401

Ключові слова:

фахівець з інформаційних технологій, професіоналізм, професійно важливі якості, компетенція, професійно важливі якості майбутнього фахівця з інформаційних технологій

Анотація

У статті проаналізовано сутність і теоретичні засади поняття «професійно важливі якості майбутнього фахівця з інформаційних технологій» з урахуванням сучасних професійних вимог до майбутніх фахівців. Розглянуто ряд вітчизняних і зарубіжних наукових, науково-публіцистичних джерел, у яких особливу увагу приділено поняттю «професійно важливі якості». У результаті дослідження, проведеного на основі теоретичного осмислення наукових праць, визначено поняття «професійно важливі якості майбутнього фахівця з інформаційних технологій».

Посилання

Бодров В. А. Психология профессиональной пригодности : учеб. пособие для вузов / В.А. Бодров. – М.: ПЕР СЭ, 2001. – 356 с.

Брукс Ф. П. Как проектируются и создаются программные комплексы / Ф.П. Брукс [пер. с англ.]. – М. : Наука, 1979. – 151 с.

Власюк А. Підготовка фахівців з інформаційних технологій у контексті сучасних вимог [Електронний ресурс] / А. Власюк, П. Грицюк. – Режим доступу: http://urls.by/32sj.

Зеер Э. Ф. Психология профессий / Э.Ф. Зеер. – Екатеринбург : УГППУ, 1997. – 244 с.

Климов Е. А. Образ мира в разнотипных профессиях : учеб. пособие / Е. А. Климов. – М.: МГУ, 1995. – 223 с.

Клищевская M. B. Профессионально-важные качества как необходимые и достаточные условия прогнозирования успешности деятельности / М. В. Клищевская, Г. Н. Солнцева // Вестник МГУ. – Сер. 14. Психология. – 1999. – №4. – С. 21–34.

Концепція розвитку освіти в галузі інформаційних технологій до 2015 року [Електронний ресурс] / Європейська бізнес-асоціація. – Режим доступу : http://www.eba.com.ua/sites/default/files/files/ comm_files/IT/EBA_IT_Annex_4_%20education_concept.pdf.

Кокун О. М. Психологія професійного становлення сучасного фахівця : монографія / О. М. Кокун. – К. : ДП «Інформ.-аналіт. агенство», 2012. – 200 с.

Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – М. : «Знание», 1996. – 308 с.

Пряжников Н. С. Психологический смысл труда : Учеб. пособие к курсу «Психология труда и инженерная психология»/ Н. С. Пряжников. – М. : Издательство «Институт практической психологии»; Воронеж: НПО «МОДЭК», 1997. – 352 с.

Психологічний тлумачний словник найсучасніших термінів. – Харків : Прапор, 2009. – 672 с.

Сыманюк Э. Э. Психологические барьеры профессионального развития личности. Практико-ориентированная монография / Э. Э. Сыманюк. – М. : Московский психолого-социальный институт, 2005. – 252 с.

Смульсон М. Л. Психологія розвитку інтелекту : монографія / М. Л. Смульсон. – К., 2001. – 276 с.

Шадриков В.П. Новая модель специалиста: инновационная подготовка и компе-тентностный подход / В. П. Шадриков // Высшее образование сегодня. – 2004. – № 8. – С. 26–31.

Шапар В. Б. Сучасний тлумачний психологічний словник / В. Б. Шапар. – Харків: Прапор, 2005. – 640 с.

Ясюкова Л. А. Взаимосвязь индивидуально-психологических характеристик в структуре профессиональных способностей / Л.А. Ясюкова // Вопросы психологии. – 1990. – № 5. – С. 37–45.

Downloads

Опубліковано

2016-07-01

Номер

Розділ

Статті