ОСНОВНІ ШЛЯХИ ВСТАНОВЛЕННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ РІВНОВАГИ В СИСТЕМІ «ВИКЛАДАЧ–СТУДЕНТ»
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.9.12384Ключові слова:
професійно-педагогічне спілкування, комунікативна рівновага, система «викладач–студент», комунікативні бар’єриАнотація
Статтю присвячено обґрунтуванню значення комунікативної рівноваги в системі «викладач–студент». Описано основні причини виникнення різноманітних комунікативних бар’єрів, які порушують психологічну рівновагу в педагогічному спілкуванні. Проаналізовано такі бар’єри, як «авторитет», «уникнення». Приділено увагу групі бар’єрів «нерозуміння», які виникають за низького рівня володіння мовою не її носіями чи некоректного використання її засобів носіями мови (семантичний, фонетичний, стилістичний бар’єри). Запропоновано основні шляхи, засоби запобігання випадків порушення комунікативної рівноваги в системі «викладач–студент».
Основними методами, використаними для підготовки статті, є аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми формування комунікативної компетентності студентів, порівняння, узагальнення.
Посилання
Барановська Л. В. Педагогіка та психологія вищої школи : навч. посібник // Л. В. Ба-рановська. – К. : НАУ, 2015. – 240 с.
Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи : навч. посібник // Л. Г. Подоляк, В.І. Юрченко. – К., 2006. – 320 с.
Барановська Л. В. Психологія ділового спілкування : навч. посібник // Л. В. Барановська, Н. В. Глушаниця. – К. : НАУ, 2016. – 283 с.
Крижанская Ю. С. Грамматика общения / Ю. С. Крижанская, В. П. Третьяков. – Л. : ЛГУ, 1990. – 208 с.
Стернин И. А. Практическая риторика : учебн. пособие / И. А. Стернин. 5-е изд., стер. – М.: «Академия», 2008. – 272 с.
Лебедева Н. М. Введение в этническую и кросс-культурную психологию / Н. М. Лебедева. – М. : Ключ-С, 1999. – 224 с.