КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ АСПЕКТ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ У СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Л. В. Барановська доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
  • М. М. Барановський доктор сільськогосподарських наук, професор, професор кафедри біотехнології Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.5.10161

Ключові слова:

навчання дорослих, Концепція освіти дорослих, акмеологія, андрагогіка, активне навчання, принципи навчання, лекція

Анотація

У даній статті визначено особливості навчання дорослих у системі вищої освіти з використанням змісту Концепції освіти дорослих в Україні. Подано особливості її спрямованості, принципи організації, особливі методи навчання дорослих.

Посилання

Про освіту: Закон України від 23 травня 1991 р. Із змінами і доповненнями станом на 19.12.2006 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1991. – № 34. – С. 451.

Закон України «Про професійно-технічну освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/103/98-вр.

Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/2984-14.

Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1977-12.

Закон України «Про професійний розвиток працівників» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/4312-17.

Закон України «Про післядипломну освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Knowles M. S. The Modern Practice of Adult Education. From Pedagogy to Andragogy. – Chicago, 1980.

Лук’янова Л. Б. Зміст інтегрально-рольової позиції педагога-андрагога у зарубіжній науковій думці / Л. Б. Лук’янова // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. – 2013. – Вип. 7. – С. 257–266. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/OD_2013_7_29.pdf

Концепція освіти дорослих в Україні / Укл.: Л. Б. Лук’янова. – Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2011. – 24 с.

Global report on adult learning and education, UNESCO Institute for Lifelong Learning, Hamburg, 2009.

Гамбургская декларация об обучении взрослых. – Гамбург, Германия, 14-18 июля 1997 г. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: 15.03.2010: < http://www.un.org/russian/documen/declarat/ /hamburg_decl.htm >. – Загол. з екрану. – мова рос.

Дамасская декларация Международного совета по образованию взрослых – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: 01.10.2011: < http://www.znanie.org/jornal/n1_01/dam_dekl.html >. – Загол. з екрану. – мова рос.

Коваленко А. Б. Особливості застосування методів активного навчання при підготовці до професійної діяльності // Наука і освіта: Науково-практичний журнал Південного наукового центру АПН України. – 2009. – № 5. – С. 77–81.

Методика разработки конкретных ситуаций / [сост. Ю. С. Арутюнов]. – М., 1980. – 44 с.

Downloads

Номер

Розділ

Статті