ФІЛОСОФСЬКО-ОСВІТНІЙ ПОТЕНЦІАЛ СИНЕРГЕТИКИ ЯК ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ПЛАНЕТАРНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ВТНЗ

Автор(и)

  • Е. В. Лузік доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.5.10156

Ключові слова:

постнекласична наука, синергетика, інформаціоналізм, нелінійне середовище, рефлексивне суспільство, трансдисціплінарне мислення, біфуркаційний механізм, психічні ат трактори, паттерні поведінки.

Анотація

Головним завданням філософії освіти 21 століття є розробка концептуальних основ нового, рефлексивного суспільства, здатного до усвідомлення всіх ризиків своєї діяльності в тендітному, нестабільному світі культури і природи, в усвідомленні своєї відповідальності за цей світ орієнтація на нові пріоритети сприятиме становленню сучасної філософії технічної освіти, основою якої є синергетика як система знань про світ в цілому.

Посилання

International Encyclopedia of Systems and Cybernetics / hrsg. Von Charles Francois. – Munchen: K. G. Saur Verlag, 1997.

Аршинов В. И. Роль Синергетики в формировании новой картины мира / В.И. Аршинов, В.Г. Буданов // Вызов познанию: Стратегии развития науки в современном мире. / [отв. ред. Н. К. Удумян]. – М. : Наука, 2004. – 475 с.

Лутай В. С. Основной вопрос современной философии. Синергетический подход / В.С. Лутай. – К., 2004.

Лутай В. С. Синергетическое «универсальное послание» И. Пригожина и метод его реализации / В. С. Лутай. – К., 2010.

Николис Г. Познание сложного: Введение / Г. Николис, И. Пригожин; пер. с англ. – М. : Эдиторная УРСС, 2003. – 344 с.

Степин В. С. Теоретическое знания / В. С. Степин. – М. : Прогресс. – Традиция. 2000. – 636 с.

Тоффлер Э. Шок будущего/ Э. Тоффлер; пер. с англ. – М. : ООО «Изд-во АСТ», 2011. – 560 с.

Downloads

Номер

Розділ

Статті