ОСОБЛИВОСТІ ТА ЧИННИКИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКІВ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ

Автор(и)

  • О. І. Бондарчук доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології управління Університету менеджменту освіти НАПН України

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.4.10129

Ключові слова:

компетентність, соціально-психологічна компетентність, керівники освітніх організацій, післядипломна педагогічна освіта

Анотація

У статті висвітлено особливості соціально-психологічної  компетентності керівників освітніх організацій. Наведено результати емпіричного дослідження рівнів і чинників розвитку соціально-психологічної компетентності управлінців.

Посилання

Бем С. Линзы гендера: Трансформация взглядов на проблему неравенства полов / С. Бем ; пер. с англ. – М. : РОССПЭН, 2004. – 336 с.

Берестова Л. И. Социально-психологическая компетентность как профессиональная характеристика руководителя : автореф. дисс. на соиск. уч. степени канд. психол. наук / Л. И. Берестова. – М., 1994. – 19 с.

Бондарчук О. І. Соціально-психологічні основи особистісного розвитку керівників загальноосвітніх навчальних закладів у професійній діяльності : монографія / О. І. Бондарчук. – К. : Наук. світ, 2008. – 318 с.

Евсеев А. В. Формирование социально-психологической компетентности молодых руководителей: дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / Евсеев Автандил Владимирович. – М., 1998. – 191 c.

Князев В.Н. Методы управления мотивацией с целью повышения инициативы и ответственности // Психология работы с персоналом в трудах отечественных специалистов: хрестоматия / [cост. и общ. ред. Л.В Винокура]. – СПб. : Питер, 2001. – С. 225–229 с.

Конспект лекцій «Менеджмент» / Електронний ресурс. Режим доступу : http://library.if.ua/books/58.html.

Практикум по гендерной психологии / под ред. И. С. Клёциной. – СПб. : Питер, 2003. – 479 с.: ил. – (Серия «Практикум по психологии»).

Практикум по психологии менеджмента и профессиональной деятельности / [ред. Г. С. Никифоров, М. А. Дмитриева, В. М. Снетков]. – СПб. : Речь, 2001. – 448 с.

Психологія управління в освіті : курс лекцій та завдання навчального практикуму для слухачів очно-дистанційної форми навчання в системі післядипломної педагогічної освіти / О. І. Бондарчук, Л. М. Карамушка, Н. Л. Коломінський, Т. В. Зайчикова, О. А Філь. – К., 2006. – 195 с.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Дж. Равен ; пер. с англ. – М. : Когито-Центр, 2002. – 396 с.

Філь О. А. . Формування психологічної готовності персоналу освітніх організацій до роботи в конкурентоздатній управлінській команді : дис... канд. психол. наук: 19.00.10 / Філь Олена Анатоліївна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. – К., 2006. – 330 с.

Формування психологічної компетентності керівників освітніх організацій в умовах післядипломної педагогічної освіти : наук.-метод. посіб.; за наук. ред. О. І. Бондарчук. – К. : Наук. світ, 2012.  239 с.

Shon D. A. The Reflective Practitioner: How Professionals Think In Action / Donald A. Shon. – Basic Books, 1983. – 384 р.

Spencer L. M. Competence at work: models for superior performance / L. M. Spencer, S. M. Spencer. – New York : John Wiley, 1993. – 384 р.

Winterton J. Typology of knowledge, skills and competences: clarification of the concept and prototype / Jonathan Winterton, Francoise Delamare Le Deist, Emma Stringfellow. – CEDEFOP Project No RP/B/BS/Credit Transfer/005/04), 26.01.2005. – 111 p. – Електронний ресурс. Режим доступу: http://www.uk.ecorys.com/europeaninventory/publications/method/cedefop_typology.pdf.

Downloads

Номер

Розділ

Статті