EDUCATION OF FUTURE SOCIAL WORKERS TOLERANT ATTITUDE TOWARDS CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS

Authors

  • Т. Петренко
  • І. Прожога
  • В. Санжаровець

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.18.15536

Keywords:

children with special needs, future social worker, pedagogical conditions of education, tolerance

Abstract

The article presents the results of theoretical and practical analysis of the education of future social workers in a tolerant attitude towards children with special needs.

The purpose of the study: on the basis of theoretical substantiation of the problem of tolerant attitude to children with special needs to determine and experimentally test the pedagogical conditions of education of future social workers tolerant attitude to children with special needs in the educational process of higher education. The state of research of the problem of tolerant attitude of future social workers to children with special needs is revealed. The essence and structure of "tolerance" as a moral quality are specified. An empirical study of the main indicators of tolerant attitude of future social workers to children with special needs. For the first time, the pedagogical conditions for educating future social workers to be tolerant of children with special needs have been determined.

Results. It was found that among the characteristics of a social worker, one of the leading places belongs to tolerance. It is concluded that in the absence of a specially organized process of forming a tolerant attitude towards children with special needs in future social workers, there is insufficient development of motivational, cognitive, behavioral and reflexive component, which is confirmed by low and medium levels in most students specialty "social work".

The pedagogical conditions that will contribute to the effective formation of a tolerant attitude towards children with special needs in future social workers have been identified and experimentally tested

References

Закон України «Про вищу освіту». Взято з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text

Конвенція про права дитини (редакція зі змінами, схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21 грудня 1995 року Взято з http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/ 995_021

Бех, І. Д. (2009). Психологічні джерела виховної майстерності: Навч. Посібник. Київ : Академвидав, Серія «Альма-матер», 248 с.

Білоус, Т. М. (2004). Виховання толерантності в студентів вищих педагогічних навчальних закладів у процесі вивчення іноземної мови. (Автореф. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук). Міжнародний ун-т "Рівненський економіко-гуманітарний ін-т" ім. Степана Дем'янчука. Рівне.

Білюк, О. Г. (2014). Формування морально-ціннісних стосунків викладачів і студентів у навчально-виховному процесі. (Автореф. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук). Уманський державний педагогічний ун-т ім. П. Тичини. Умань.

Бранецька, М. С. (2013). Педагогічні умови формування етичних взаємовідносин студентів політехнічних коледжів у позааудиторній діяльності. (Автореф. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук). Уманський державний педагогічний ун-т ім. П. Тичини. Умань.

Горват, М. В. (2014). Виховання толерантності у молодших школярів в умовах інтерактивного педагогічного спілкування. (Автореф. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук). Уманський державний педагогічний ун-т ім. П. Тичини. Умань.

Коваль, В. Ю. (2013). Виховання культури міжособистісних відносин студентів університету у позааудиторній діяльності. (Автореф. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук). Уманський державний педагогічний ун-т ім. П. Тичини. Умань.

Остапчук, Н. О.(2010). Концептуальні засади підготовки майбутніх педагогів до особистісного типу спілкування. Нова пед. думка : наук.-метод. журн. Рівне : РОІППО, 4, 65–69.

Педагогіка толерантності (2003). Педагогіка толерантності, 1, 4–8.

Петренко, Т. В. (2012). Виховання самоповаги у студентів коледжу в процесі навчально-виховної діяльності. (Автореферат на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук). Інститут проблем виховання НАПН України. Київ.

Руснак, І. С., Мафтин, Л. В., & Предик, А. А. (2010). Куратор у системі виховної роботи із студентами : навч.-метод посібник.Чернівці.

Столяренко, О. В. (2013). Педагогічні умови виховання толерантності у студентів вищих навчальних закладів технічного профілю. (Автореф. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук). Уманський державний педагогічний ун-т ім. П. Тичини. Умань.

Тодорцева, Ю. В. (2004). Формування толерантності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. (Дисертація на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук). Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. Одеса.

Ціннісне ставлення до людини: виховна модель толерантних взаємовідносин учасників навчально-виховного процесу (2010). Рідна школа, 3, 47–52

Published

2021-06-01

Issue

Section

Статті