FORMATION OF INFORMATION COMPETENCE OF THE FUTURE PSYCHOLOGIST

Authors

  • Т. В. Лаврухіна кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.9.12414

Keywords:

practical psychologist, informative competence, criteria of professionalism of psychologist, structural components of informative competence

Abstract

In the articles generalized theoretical positions are in relation to essence of concept «the Informative competence», as sense of locality of personality in the stream of information, as ability to work with the different types of information, find and take away necessary material, classify it, summarize, critically to him to belong, on the basis of the obtained knowledge to settle any informative problem related to professional activity. Certain and the analysed structural components of informative competence of practical psychologist, sent to the increase of professional competence

References

Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / Уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел. – К. : Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с.

Гендина Н. И., Колкова Н. И., Скипор И. Л. Информационная культура личности: диагностика, технология формирования: Учебно-методическое пособие. Ч.1. – Кемерово: КемГАКИ, 1999. – 146 с.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2004. – № 1 – 2. – С. 5 – 60.

Дружилова С.А. Этапы формирования профессиональной компетентности // Непрерывное образование как условие развития творческой личности: сб. мат. Фестиваля педагогического творчества, 28–29 августа 2000 г. – Новокузнецк : ИПК, 2001. – С. 32 – 36.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В. Овчарук. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.

Пересторонина И. Л. Особенности формирования профессиональной компетентности будущего преподавателя при изучении второго иностранного языка // Научное исследование и российское образование: идеи и ценности 21 века. Материалы 6-й междисциплинарной научно-практической конференции аспирантов и соискателей 3–4 апреля 2003 года / Сост. Н.В. Фанькина. – М. : АПК и ПРО, 2003. – С. 177 – 181.

Published

2016-07-01

Issue

Section

Статті