PEDAGOGUE TECHNICAL UNIVERSITY 21ST CENTURY: SEARCH INNOVATION MODEL
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.8.12351Keywords:
multi-level education, context-professional model of teacher competence higher technical school, Cultural values and paradigm pedagogical thinking, structure higher technical school pedagogical competence of the teacher, tutor technologyAbstract
In the article the relevance of research training problems harmonious personality technical university lecturer in the modernization of higher technical education, able to operate successfully in a changing dynamic information space. Based on the analysis of core competencies that should have Lecturer Technical University 21, namely competence scientist and researcher, information, language, adaptive, communicative, ability to learn throughout life, stressed the need for modernization of the educational activities of the teacher of higher technical education by integrating traditional teachers and new information and communication technologies trainingReferences
Андрущенко В. П. Світанок Європи: Проблема формування нового учителя для об’єднаної Європи XXI століття / В. П. Андрущенко. – К. : Знання України, 2011. – 1099 с.
Дем’яненко Н. М. Концепція компетентнісно-професійного підходу в підготовці викладача вищого навчального закладу / Н. М. Дем’яненко // Реалізація європейського досвіду компетент-нісного підходу у вищій школі України: методологічний семінар. – К. : Педагогічна думка, 2009. –
С. 322-332.
Сериков B. B. Природа педагогической деятельности и особенности профессионального образования педагога / В. В. Сериков // Педагогика. – 2010. – № 5. – С. 29–37.
Лузік Е. В. Фундаментальна підготовка в сучасному університеті: традиції та перспективи. / Е. В. Лузік // Вища освіта в Україні. – К. : – № 1, 2003. – С. 78–84.
Факторович А. А. Сущность педагогической технологии / А. А. Факторович // Педагогика – 2008. – № 2. – С. 19–27.