NECESSITY OF INTELLECTUAL MOBILITY FORMATION AS A BACKGROUND OF PROFESSIONAL SELF-ACTUALISATION OF A TECHNICAL HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT’S TEACHER
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.6.10179Keywords:
intellectual mobility of the teacher of technical higher educational establishment, professional mobility, teacher of technical higher educational establishment, teacher’s professional self-actualizationAbstract
In the article the essence and importance of professional self-actualization process of the teacher of technical higher educational establishment are explained. The definition of professional self-actualization of the teacher of higher educational establishment is given by author. The necessity of professional mobility formation as a background of his professional self-actualisation is proved. Particularly, the role of intellectual mobility in professional self-actualisation of a technical higher educational establishment’s teacher is stressed. The directions for further studies of the problem are definedReferences
Філософсько-методологічні засади підвищення якості вищої освіти України: європейський вимір / авт. кол. : В. Андрущенко (кер.), М. Бойченко, Л. Горбунова, І. Надольний та ін. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 220 с.
Хорунжа Л. А. Формування інтелектуальної мобільності старшокласників у навчальному процесі загальноосвітньої школи: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.09 / Харківський нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Х., 2009. – 293 с.
Егорова, Г. И. Интеллектуализация профессиональной подготовки специалиста технического вуза: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.08 [Електронный ресурс] /Г.И. Егорова. – Санкт-Петербург, 2005. – 407 с.
Downloads
Issue
Section
Статті