The pedagogical direction as factor of determination of development of musical and figurative thinking of senior preschooler
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.3.2138Abstract
The article is conceded the basic aspects of influence of pedagogical directions on the forming of attitudes as factor of regulation of the process of development of musical and figurative thinking of senior preschoolers on the musical lessons.References
Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский. – [под ред. В. Давыдова]. – М. : Педагогика, 1991. – 480 с.
Земцовский И. И. Теория восприятия и этномузыковедчкская практика / И. И. Земцовский. // Музыкальное восприятие как предмет комплексного исследования : сб. ст. – [сост. А. Г. Кос-тюк]. – К. : Музична Україна, 1986. – 99 с.
Костюк А. П. Эстетические аспекты восприятия музыки / А. П. Костюк // Проблемы музыкальной культуры. – Вып. 2. – К. : Музична Україна, 1989. – 156 с.
Леонтьєв А. Н. Проблемы развития психики / А. Н. Леонтьєв. – М., 1987.
Макаренко А. С. Книга для родителей / А. С. Макаренко. – М. : Педагогика, 1988. – 304 с.
Поддъяков Н. Н. О формировании наочно-образного мышления / Н. Н. Поддъяков // Вопросы психологии, 1973. – № 3. – С. 114–117.
Якиманська І. С. Основные направления исследования образного мышления / І. С. Якиманська. // Вопросы психологии. – № 5. – 1985. – С.5–16.