Pedagogical conditions of communicative competence of civil aviation pilots
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.2.2121Abstract
In article the problem of formation of communicative competence of the future pilots of civil aircraft is analyzed, conceptual approaches of its decision are determined, pedagogical conditions of formation of such competence are proved during training in a higher educational institution.References
Бондаревская Е. В. Гуманистическая парадигма личностно-ориентированого обучения / Е. В. Бондаревская // Педагогика. – 1997. – № 4. – С. 11 – 17.
Бех І. Д. Особистісно-орієнтований підхід у вихованні / І. Д. Бех // Професійна освіта: педагогіка і психологія: Українсько-польський щоріч-ник / [ред. Т. Левовицький та ін.]. – Ченстохова Київ, 2000. – С. 331 – 350.
Балл Г. О. Духовність професіонала і педагогічне сприяння її становленню: орієнтири психологічного аналізу / Г. О. Балл // Професійна освіта: педагогіка і психологія: Українсько-польський щорічник / [ред. Т. Левовицький та ін.].– Ченстохова-Київ, 2000. – С. 217 – 232.
Макаров Р. Н. Основы формирования профессиональной надежности летного состава гражданской авиации: [учеб. пособ.] / Р. Н. Макаров. – М. : Воздушный транспорт, 1990. – 383 с.
Сериков В. В. Образование и личность. Теория и практика проектирования педагогических систем / В. В. Сериков. – М. : Логос, 1999. – 272 с.