Features of learning activities of students

Authors

  • Л.В. Бондар

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.2.2106

Abstract

 In the article the author determines under what circumstances the students` educational activity which has an intact structure forms and develops. The choice of means, forms and methods of educational activity activation should be realized in their unity and intact.

Author Biography

Л.В. Бондар

канд. психол. наук, доцент

References

Виготский Л. С. Развитие высших психичес-ких функций / Л. С. Виготский. – М. : 1960, – 216 с.

Давыдов В. В. Теория развивающего обуче-ния / В. В. Давыдов. – М. : Интор, 1996. – 544 с.

Давыдов В. В. Организация развивающего обучения в 5-9-х классах средней школы / В. В. Давыдов, В. В. Репкин. – М. : Интор, 1997. – 134 с.

Дусавицкий А. К. Развитие личности в учеб-ной деятельности / А. К. Дусавицкий. – М. : Дом педагогики, 1996. – 289 с.

Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г. С. Кос-тюк. – К. : Радянська школа, 1989. – 496 с.

Максименко С. Д. Основи генетичної психо-логії / С. Д. Максименко. – К. : 1998, – 217 с.

Максименко С. Д. Генетическая психология (методологическая рефлекция проблем раз-вития в психологии) / С. Д. Максименко. М. : Рефл-бук, К. : Ваклер, 2000. – 317 с.

Репкин В. В. Развивающее обучение: теория и практика / В. В. Репкин, Н. В. Репкина.

Published

2012-09-05

Issue

Section

Статті