TEAM WORK IN LANGUAGE EDUCATIONAL SPACE: FOREIGN EXPEIENCE

Authors

  • Yevhen Ivanov National Aviation University
  • Anzhelika Kokarieva National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.23.18171

Keywords:

foreign language educational space; intercultural communication; multimedia technologies; team; team work

Abstract

An important task in the modern educational environment is to determine the main directions of creating teams, research ways of their organization in modern conditions, ensure their successful functioning, evaluate the results obtained and provide team members with such significant knowledge, skills and abilities that would be flexible and applicable in various situations of life. The main goal of this study is to highlight the key aspects of understanding the essence of the team, to determine the main directions of its creation and functioning based on the analysis of the work experience of similar teams in the international educational environment. A number of general scientific methods were used in the research process: analysis (comparative analysis, content analysis), synthesis, classification, comparison, etc. Based on the analysis of the foreign experience of using team activities in the foreign language educational space, as a result, the peculiarities of building teams, their functioning, defining the tasks to be performed, as well as the types of teams that exist in the foreign language educational space were revealed. Special attention was paid to the problems of intercultural communication and the use of multimedia technologies in team activities, in particular when learning a foreign language.

As a conclusion, we suggest that the organization of team work on virtual communication platforms is crucial in the context of learning. Virtual communication platforms have contributed to the fact that the educational process has become more accessible to everyone. Team activity has become an important tool for organizing educational processes in the modern educational and informational environment.

Author Biographies

Yevhen Ivanov, National Aviation University

senior lecturer of the Department of Foreign Languages and Translation, Faculty of Linguistics and Social Communications of the National Aviation University

Anzhelika Kokarieva, National Aviation University

Professor of the Department of Pedagogy and Psychology of Vocational Education, Deputy Dean of the Faculty of Linguistics and Social Communications of the National Aviation University

References

Боднарчук, Т. (2012). Розвиток білінгвальної освіти Австрії (1945-2010).

Гаманюк, В.А. (2019). Іншомовна освіта Німеччини у контексті загальноєвропейських інтеграційних процесів: теорія і практика.

Гульпа, Л. (2007). Тенденції розвитку іншомовної освіти у середніх навчальних закладах Угорської Республіки.

Кокарєва, А.М. (2010). Особливості підготовки студентів з гуманітарних дисциплін у контексті компетентнісного підходу.

Кокарєва, А. (2019). Реалізація технологічно орієнтованого підходу в системі професійної підготовки інженерів у технічному університеті. Вісник Національного авіаційного університету. Серія; Педагогіка. Психологія. К.: НАУ, 15. 130-132.

Kokarieva, A., Khomenko-Semenova, L., Glushanytsia, N. Ievtushenko, I., & Odarchenko, R. (2019). Information and Communication Technologies in the Professional Training of Engineers. International Workshop on Conflic Management in Global Information Networks (CMiGIN 2019), Lviv, Ukraine, 29 November, 2019, CEUR-WS.org, online.

Кузнєцова, О. (2018). Іншомовна освіта у сучасних європейських соціально-економічних реаліях.

Лазаренко, О.В. (2010). Тенденції становлення та розвитку іншомовної освіти в університетах Великої Британії.

Максименко, О. (2013). Підходи до втілення професійного компоненту змісту навчання іноземних мов у старшій школі країн Європейського Союзу.

Муха, Р.А. (2015). Команда, її сутність та особливості розвитку.

Полянкіна, С.Ю. Онлайн-освіта: реонтологізація чи деонтологізація?

Тадієва, Л. (2011). Досвід реформування шкільної іншомовної освіти в Україні в рамках рекомендацій освітніх та мовних інститутів Ради Європи.

Bennett, M. (1993). Toward ethnorelativism; A developmental model of sensitivity.

Bider, Mary Kay. (2002). Teamwork and place-based curriculum and instruction in teaching English to speakers of other languages.

Cain, J., & Jolliff, B. (1998). Teamwork and teamplay.

Christianto, D. (2020). Speech Acts in EFL Classrooms. Journal of Pragmatics Research, 2(1). 68-79.

Fantini, A. (1997). New ways in teaching culture.

Farahian, M., & Ebadi, S. (2023). Collaborative Digital Writing and Metacognitive Knowledge in Writing Among TEFL Students: the Mediating Role of Online Knowledge Sharing. Research and Practice in Technology Enhanced Learning: SSRN Electronic Journal, 18(5). 1-20.

Hall, E. (1976). Beyond culture.

Palea, L. L. (2016). Collaborative Communicative Techniques in Teaching Foreign Languages.

Quick, T. (2002). Successful team building.

Rao, P.S. (2019). The impact of Collaborative Learning on EFL/ESL Classrooms. Alford Council of International English & Literature Journal (ACIELJ), 2(4). 38-51.

Spitzberg, B., & Cupach, W. (1987). The model of relational competence: A review of assumptions and evidence.

Team models. Different types of teams”.

URL: http://www.managementstudyguide.com/team-models.htm

Uličná, K (2021). The Nature of Reflective Communication Within Video Clubs: What Matters? Orbis Scholae, 15(3). 1−18.

Published

2024-01-06

Issue

Section

Статті