INTERNATIONAL MARKETING AS A TOOL OF INTEGRATION OF UKRAINE IN THE WORLD ECONOMY

Authors

  • К.В. АНТОНЕНКО Інститут міжнародних відносин НАУ
  • О.І. ТИМОШЕНКО Інститут міжнародних відносин НАУ

Keywords:

international marketing, marketing strategy of the company, foreign market, integration

Abstract

 In this article the current state and perspectives of development of international marketing in Ukraine are examined. The problems are analyzed and priority directions of optimization of the development of international marketing strategies of Ukrainian enterprises are marked out.

Author Biographies

К.В. АНТОНЕНКО, Інститут міжнародних відносин НАУ

доцент кафедри міжнародних економічних відносин і бізнесу, к.е.н., доц.

О.І. ТИМОШЕНКО, Інститут міжнародних відносин НАУ

студент

References

Державний комітет статистики – ukrstat.gov.ua

Каніщенко О.Л. Міжнародний маркетинг у діяльності українських підприємств. – К.: Знання, 2007. – 446 с.

Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг: теоретичні моделі та бізнес-технології. – К.: КНЕУ, 2004. – 400 с.

Issue

Section

ECONOMY