INTERNET MARKETING AS AN EFFECTIVE METHOD OF BUSINESS DECISION IMPLEMENTATION

Authors

  • Ю. О. КОВАЛЕНКО National Aviation University
  • Н. В. ПРОХОРОВА National Aviation University

Keywords:

internet, internet marketing, SMM, business process‟ marketing technologies, internet marketing tools

Abstract

The article is devoted to the study of Internet marketing as a modern tool for implementing business decisions of enterprises in various fields of activity. Internet marketing tools are grounded, its forms and features are analyzed. It is proved that Internet marketing has a rather wide range of technologies that allow to take a business to a new level. The main purpose of internet marketing and the most common technologies for implementing its tools have been identified. The peculiarities of social networking marketing are determined.

Author Biographies

Ю. О. КОВАЛЕНКО, National Aviation University

Associate Professor, Department of Management of Foreign Economic Activity of Enterprises, Faculty of Transport, Management and Logistics

Н. В. ПРОХОРОВА, National Aviation University

3rd year student, Faculty of International Relations

References

Стрій Л. О. Маркетинг ХХІ століття. Концептуальні зміни та тенденції розвитку: монографія. Одеса: ВМВ, 2010. 320 с.

Котлер Ф. Маркетинг в третьем тысячелетии: Как создать, завоевать и удержать рынок. Москва: ООО «Издательство АСТ», 2000. 272 с.

Шкляєва Г.О. Інтерактивні маркетингові комунікації у менеджменті підприємства. Економічний нобелівський вісник. 2014. № 1 (7). С. 513. URL: http://duep.edu/uploads/vidavnitstvo14/ekonomichnij-nobelivskijvisnik-114/7653.pdf (дата звернення: 15.10.2019).

Хартман А., Сифонис Д., Кэдор Дж. Стратегии успеха в Интернет-экономике. Москва: ЛОРИ, 2001. 274 с.

Інтернет-маркетинг. Матеріал з Вікіпедії – вільної енциклопедії. URL: http://uk.wikipedia.org/wiki/ (дата звернення: 15.10.2019).

Голишева Є. О., Кириченко Т. В., Коваленко Я. А. Особливості використання інструментів Інтернетмаркетингу на підприємстві. Молодий вчений. 2014. № 10 (13). С. 53-56. URL: http://nbuv.gov.ua/jpdf/molv_2014_10(13)(1)__13.pdf (дата звернення: 24.10.2019).

Бойчук І. В., Музика О. М. Інтернет в маркетингу. Київ: Центр учбової літератури, 2010. 512 с.

Кузнєцова Н. Інтернет-маркетинг в Україні: проблеми та перспективи. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Економіка. № 137. 2012. URL: http://papers.univ.kiev.ua/ekonomika/articles/Internet_Marketing_in_Ukraine_ Problems_and_Perspectives_18908.pdf (дата звернення: 27.10.2019).

Говорова Н.А. Компании выбирают SMM. Проблемы теории и практики управления. 2010. № 4. С. 24-29.

Дымчев В.А. Онлайн-выставка: в чем преимущество и как организовать. Информационные технологи. 2014. № 12. С. 45-49.

Михнеева С., Маркеева Г. Технологии интернет-маркетинга как современный инструмент продвижения бизнеса. Известия высших учебных заведений. Серия «Общественные науки». 2015. № 1 (33). С. 239-247.

Published

2019-12-10

Issue

Section

Статті