THE INTERNATIONAL EXHIBITION AND FAIR SUPPORT SYSTEM IN GERMANY

Authors

  • В. С. МОРОЗОВ Kyiv National Taras Shevchenko University

Keywords:

economic regulation, international exhibition and fair activities, “AUMA”, “Hannover Messe”, “Green Week”, “ITB Berlin”, “ILA”, “BAUMA”

Abstract

The paper analyzes the international exhibition and fair support system in Germany. It is revealed the features of the most important and world-famous exhibitions and fairs in Germany: the international industrial fair “Hannover Messe”, the international agricultural fair “Green Week”, the international tourist exhibition “ITB Berlin”, the international aerospace salon “ILA”, “BAUMA”. It is defined that the international exhibition and fair support system in Germany has been created and continues to operate as extensive, multi-level, multi-industrial and multidimensional.

Author Biography

В. С. МОРОЗОВ, Kyiv National Taras Shevchenko University

PhD in economics, Associate Professor, Associate Professor of the Chair of International Business at the Institute of International Relations

References

Морозов В.С. «БАУМА» // Інформаційно-аналітична довідка. – Торговельно-економічна місія у складі Посольства України у ФРН. – Берлін, 2006. – 3 с.

Морозов В.С. Міжнародна туристична виставка «Берлін» // Інформаційно-аналітична довідка. – Торговельно-економічна місія у складі Посольства України у ФРН. – Берлін, 2007. – 4 с.

Морозов В.С. Міжнародний авіакосмічний салон «ILA» // Інформаційно-аналітична довідка. – Торговельно-економічна місія у складі Посольства України у ФРН. – Берлін, 2007. – 3 с.

Морозов В.С. Міжнародний промисловий ярмарок «Ганновер Мессе» // Інформаційно-аналітична довідка. – Торговельно-економічна місія у складі Посольства України у ФРН. – Берлін, 2006. – 6 с.

Морозов В.С. Міжнародний сільськогосподарський ярмарок «Зелений тиждень» у м. Берлін // Інформаційно-аналітична довідка. – Торговельно-економічна місія у складі Посольства України у ФРН. – Берлін, 2007. – 7 с.

Морозов В.С. Розвиток виставково-ярмаркової діяльності у ФРН // Інформаційно-аналітична довідка. – Торговельно-економічна місія у складі Посольства України у ФРН. – Берлін, 2007. – 12 с.

Hartleben R. Messen und Events im Marketing: Geld wert oder Geld weg? // Marketing in Forschung und Praxis: [Jubiläumsausgabe zum 40-jährigen Bestehen der Arbeitsgemeinschaft für Marketing]. - Berlin: uni-ed., 2013. - S. 335-354.

Kalka R., Küsters H. Die Messewirtschaft in Forschung und Praxis // Marketing in Forschung und Praxis: [Jubiläumsausgabe zum 40-jährigen Bestehen der Arbeitsgemeinschaft für Marketing]. - Berlin: uni-ed., 2013. - S. 355-374.

Knippen N. Internationale Messeveranstaltungen als Brücken zwischen lokaler Produktion und globalem Wettbewerb: eine Betrachtung temporärer räumlicher Nähe aus wirtschaftsgeographischer Perspektive anhand internationaler (Leit-) Messeveranstaltungen in Deutschland. - Marburg: Philipps-Universität Marburg, 2011. - 190 S.

Messe // Facility-Management: Integration, Planung, Gebäudemanagement. - Vol. 18.2012, 4. - Gütersloh: Bauverlag, 2012. - S. 20-24.

Solberg K. Exhibit marketing and trade show intelligence: successful boothmanship and booth design. - Berlin [u.a.]: Springer, 2013. – 150 p.

Termine, Messe // Facility-Management: Integration, Planung, Gebäudemanagement. - Vol. 19.2013, 3. - Gütersloh: Bauverlag, 2013. – S. 5-15.

Published

2017-11-13

Issue

Section

Статті