SHAPING THE STRATEGIES FOR UKRAINIAN AVIATION COMPANIES’ POSITIONING AT THE MARKET OF AVIATION SERVICES
Keywords:
marketing strategy, aviation services, transportations, airlineAbstract
In the article the aspects of forming of strategies of keeping of airlines of Ukraine are exposed at the market of aviation services. The recommended ways of improvement of position of airlines of Ukraine are at the European market of passenger transportations which are possible due to proof growth of rates of passenger air traffics in a region, exploitation of new modern air ships an airline with the best economic indicators and enhanceable comfort.
References
Артем Біденко «Проблемний лоукост», режим доступу: http://life.pravda.com.ua/columns/4a4d25a3c7d0f.
Бутенко Н. В. Основи маркетингу: Навч. посіб.— К.: Вид. полігр. центр «Київський університет», 2004. — 140 с.
Документи Державного департаменту авіаційного транспорту.
Зовнішньоторговельний режим України та перспективи його вдосконалення: Автореф. дис. канд. екон. наук: 08.05.01 / Н.С. Науменко / Укр. акад. зовніш. торгівлі. — К., 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.
Керівництво по встановленню тарифів міжнародних авіаперевізників. Вид. ІКАО з питань повітряного транспорту (документ № 9664).
Козик В.В., Панкова Л.А., Карп’як Я.С., Григор’єв О.Ю., Босак А.О. Зовнішньоекономічні операції і контракти. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 608 с.
Oswald A. J. Mascarenhas. Business Transformation Strategies: The Strategic Leader as Innovation Manager (Response Books). Sage Publications Pvt. Ltd; 1 edition February 14, 2011. - 668 p.
Michael J. Leiblein, Arvids A. Ziedonis. Technology Strategy and Innovation Management (Strategic Management Series). Edward Elgar Pub.; June 29, 2011. - 592 p.