ФУНКЦІОНАЛ ЕФЕКТИВНОСТІ ВІДНОВЛЕННЯ КЕРОВАНОСТІ ТА СТІЙКОСТІ ЛІТАЛЬНОГО АПАРАТА В УМОВАХ ВИНИКНЕННЯ ОСОБЛИВОЇ СИТУАЦІЇ У ПОЛЬОТІ

Автор(и)

  • В. М. Казак Національний авіаційний університет
  • Д. О. Шевчук Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.13.5015

Ключові слова:

реконфігурація, керованість, літак, особлива ситуація, система контролю та діагностування

Анотація

Запропоновано узагальнений функціонал ефективності, який системно враховує реконфігурацію керуючих поверхонь, а також сумарні витрати на контроль, діагностування, прогнозування, керування підчас виникнення особливої ситуації в польоті. Наведений функціонал ефективності дає змогу оцінитипоточну ефективність виконання поставленого польотного завдання в умовах виникнення несприятливих зовнішніх збурень та деградуючих внутрішніх процесів.

Посилання

Нормы лётной годности гражданских самолётов СССР(НЛГС- 3). Межведомственная комиссия

по нормам лётной годности гражданских самолётов

и вертолётов СССР. — 3-е издание. — 1984. — 464 с.

Казак В. М. Системні методи відновлення живучості літальних апаратів в особливих ситуаціях у польоті: монографія/ В. М. Казак. — К.: Вид-во Нац. авіац. ун-ту«НАУ-друк», 2010. — 284 с.

Кривцов В. С. Живучесть авиационных силовых установок: учебник/ В. С. Кривцов, А. И. Ры-женко; Национальный аэрокосмический ун-т им. Н. Е. Жуковского«Харьковский авиационный ин-т». — Х. : ХАИ, 2004. — 660 с.

Авраменко В. Н. Вопросы анализа живучести энергообъединений/ В. Н. Авраменко. — К. : Ин-т

энергодинамики НАНУ, 1997. — 45 с.

Адаптивный регулятор для подавления флаттера крыльев при неизмеряемых возмущениях и

немоделируемых динамиках// Системы автоматического управления и техническая кибернетика. — М. : ВИНИТИ, 1992. — №3. — С. 17–25.

ISSN 2075-0781. Наукоємні технології, 2012. №1 (13) 95

Адаптивные системы управления самолетов: Обзор. — М. : ОНТИ ЦАГИ, 1975. — №479. — С. 41.

Бруссард Р. Применение рассчитанных заранее законов управления в реконфигурируемой системе управления полетом/ Р. Бруссард, Д. Д. Мер-дер, Н. Хальо, А. К. Каглайан// Аэрокосмическая техника. — 1989. — №2. — С. 33–42.

Харченко В. С. Верификация программного обеспечения/ В. С. Харченко, В. В. Скляр,

А. А. Гордеев. — Харьков: НАКУ«ХАИ», 2006. —

с.

Харченко В. С. Событийные модели дублированных систем с версионно-временной избыточностью при кратных и парных дефектах программ-но-аппаратных средств/ В. С. Харченко, О. В. Шу-рыгин// Радіоелектроніка і інформатика. — 2003. — №1 (22). — С. 65—69.

Черкесов Г. Н. Надёжность программно-аппаратных комплексов/ Г. Н. Черкесов. — СПб. :

Питер, 2004. — 472 с.

Стекольников Ю. И. Живучесть систем/ Ю. И. Стекольников. — СПб. : Политехника, 2002. — 155 с.

Казак В. Н. Модель системы совместного

оценивания и управления высокоскоростными и

интенсивно маневрирующими летательными аппаратами/ В. Н. Казак// Вісн. КМУЦА. — 2000. — №1–2. — С. 268–276.

Казак В. Н. Управление летательным аппаратом, получившим повреждение в полете/ В. Н. Ка-зак// Вісн. КМУЦА. — 2000. — №3–4. — С. 85–89.

Опубліковано

16.02.2012

Номер

Розділ

Системи управління