PARAMETRIC PRINCIPLES OF TRANSPORT SERVICE QUALITY

Authors

  • А. М. Валько National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.19.5584

Keywords:

quality, standard ISO 9000, 2001, qualimetry, product quality indices, transport technologies, ransport enterprises

Abstract

Conceptual approach to operation of transportation enterprises following the principles of quality management is analyzed. Components of service quality as a product of the enterprise activity are identified.

The main approaches to the indicators of evaluating the transportation service quality are considered. The problems of formulating the indicators of service management in the transportation and technological sphere are defined.

The main parametric principles of transport service quality are outlined. The focus is placed on unconditional and mandatory correspondence to the quality of transport service in accord with the standards, normative requirements and international agreements.

References

Сертифікація в Україні. Нормативні акти та інші документи. [Текст]Т.2. Держстандарт України. Київ, 1998.-сс.143-154.

ДСТУ ISO 9001-2001. Системи управління якістю. Вимоги.[Електроний ресурс]

Законодавчі акти України «По вопросамстандартизации, метрологи и сертификации» [Електронний ресурс] К, 1995

Фомин В.Н. Квалиметрия. Управлениекачеством. Сертификация:. – "Тандем", "Экмос", 2000. – 320 с.

Аристов О.В. Управлениекачеством: / О.В. Аристов// - М.: ИНФРА-М, 2003

Максимкин В.Н., Управлениекачеством перевозок пассажировгородскими автобусами/ В.Н Максимкин.,И.В. Спирин //. - М.: Акад. центр "ЕТС", 1998. – 38 с.

Окрепилов В.В. Управлениекачеством.СПб.: «Наука», 2000. – 912 с.

СвиткинМ.ЗМенеджмент качества и обеспечениекачества на основе международных стандартов ИСО. СПб./ М.З Свиткин., В.Д Мацута., К.М Рахлин//.: ВСЕГЕИ, 1999. – 403с.

Фейгенбаум А. Контроль качества продукции [Електронний ресурс]сокр. перв. с англ..М.: Эконмика 1986. 471с.

Published

2013-11-28

Issue

Section

Transport systems