PARAMETRIC PRINCIPLES OF TRANSPORT SERVICE QUALITY
DOI:
https://doi.org/10.18372/2310-5461.19.5584Keywords:
quality, standard ISO 9000, 2001, qualimetry, product quality indices, transport technologies, ransport enterprisesAbstract
Conceptual approach to operation of transportation enterprises following the principles of quality management is analyzed. Components of service quality as a product of the enterprise activity are identified.
The main approaches to the indicators of evaluating the transportation service quality are considered. The problems of formulating the indicators of service management in the transportation and technological sphere are defined.
The main parametric principles of transport service quality are outlined. The focus is placed on unconditional and mandatory correspondence to the quality of transport service in accord with the standards, normative requirements and international agreements.
References
Сертифікація в Україні. Нормативні акти та інші документи. [Текст]Т.2. Держстандарт України. Київ, 1998.-сс.143-154.
ДСТУ ISO 9001-2001. Системи управління якістю. Вимоги.[Електроний ресурс]
Законодавчі акти України «По вопросамстандартизации, метрологи и сертификации» [Електронний ресурс] К, 1995
Фомин В.Н. Квалиметрия. Управлениекачеством. Сертификация:. – "Тандем", "Экмос", 2000. – 320 с.
Аристов О.В. Управлениекачеством: / О.В. Аристов// - М.: ИНФРА-М, 2003
Максимкин В.Н., Управлениекачеством перевозок пассажировгородскими автобусами/ В.Н Максимкин.,И.В. Спирин //. - М.: Акад. центр "ЕТС", 1998. – 38 с.
Окрепилов В.В. Управлениекачеством.СПб.: «Наука», 2000. – 912 с.
СвиткинМ.ЗМенеджмент качества и обеспечениекачества на основе международных стандартов ИСО. СПб./ М.З Свиткин., В.Д Мацута., К.М Рахлин//.: ВСЕГЕИ, 1999. – 403с.
Фейгенбаум А. Контроль качества продукции [Електронний ресурс]сокр. перв. с англ..М.: Эконмика 1986. 471с.