ОПТИМІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ МОДЕЛЮВАННЯ ПОСТАЧАННЯ ПРОДУКЦІЇ ВІД ВИРОБНИКА

Автор(и)

  • Наталя Мєдвєдєва Національний авіаційний університет, Київ, Україна
  • Марія Багрій Національний авіаційний університет, Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.57.17449

Ключові слова:

імітаційне моделювання, перевезення, середовище AnyLogic, оптимізаційний експеримент

Анотація

У роботі розроблено імітаційну модель процесу перевезень запчастин від виробника до аеропортів методом агентного моделювання в середовище AnyLogic. При побудові моделі використовувано ГІС-карту ресурсу OpenStreetMap, яка дозволяє додавати координати об’єктів та будувати маршрути транспортування максимально наближені до реальних.

Імітаційна модель побудована для серійного заводу «Антонов» та семи аеропортів України, яким двічі на тиждень потрібні запасні частини для технічного обслуговування та ремонту літаків. Замовлення приходить від аеропорту до заводу через повідомлення. Після чого відбувається завантаження фури, максимальна кількість машин складає сім одиниць. Оптимальний час для завантаження та розвантаження вантажних фур складає від двох до трьох годин. Після отримання запчастин аеропорт оповіщає про це завод через повідомлення «Доставлено!». Далі фура відправляється назад на підприємство-замовник запчастин.

При розробленні імітаційної моделі створені одиничний агент для заводу (Manufacturing), популяцію агентів (Airport), яка містить колекцію аеропортів з їх координатами, популяцію агентів (Truck) та тип агенту (Order). Описано процес оформлення замовлення нових запчастин, враховуючи, що кожен аеропорт надсилає запит однакової форми.

Описано логіку обробки замовлення підприємством, де враховані: отримання заявки, час на завантаження фури, відправлення до клієнта, розвантаження фури, оповіщення про доставку и повернення фури на підприємство.

Створено та проведено оптимізаційний експеримент для мінімізації кількості вантажних транспортних засобів для постачання запчастин до аеропортів України від виробника чи постачальника, завантаження яких складає не більше 85%. Результати експерименту показали що оптимальне допустиме значення для використання ресурсів становить близько 64% при використанні 2 вантажівок. За результатами проведеного дослідження середнє значення коефіцієнта використання ресурсів на підприємстві коливатиметься в межах 60-85%.

Біографії авторів

Наталя Мєдвєдєва, Національний авіаційний університет, Київ, Україна

Кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри організації авіаційних перевезень

Факультет транспорту, менеджменту і логістики

Марія Багрій, Національний авіаційний університет, Київ, Україна

Кандидат технічних наук

Доцент кафедри організації авіаційних робіт та послуг

Факультет транспорту, менеджменту і логістики

Посилання

Dupas, R., Grebennik, I., Lytvynenko, O., Baranov, O. (2017). An Heuristic Approach to Solving the one-to-one Pickup and Delivery Problem with Threedimensional Loading Constraints. International Journal of Information Technology and Computer Science, 1–12 pp. https://doi.org/10.5815/ijitcs.2017.10.01 (eng).

Why use simulation modeling? https://www.anylogic.com/use-of-simulation/. (дата звернення: 21.12.2022). (eng).

Galina Merkuryeva, Vitaly Bolshakov (2010). Vehicle Schedule Simulation with AnyLogic. Conference: Proceedings of the 12th UKSim, International Conference on Computer Modelling and Simulation, Cambridge, UK,. DOI:10.1109/UKSIM.2010.38. (дата звернення: 21.12.2022). (eng).

András Szántó, Sándor Hajdu. (2019).Vehicle Modelling and Simulation in Simulink. International Journal of Engineering and Management Sciences, 4(1), 260-265 рр. DOI:10.21791/IJEMS.2019.1.33. (eng).

Borshchev A. (2013). The Big Book of Simulation Modeling: Multimethod Modeling with Anylogic 6. AnyLogic North America. (eng).

Ivanov, D. (2017). Operations and supply chain simulation with AnyLogic 7.2. Berlin School of Economics and Law, Berlin, 97 pp. (eng).

Sokolovska Z.M. (2017). Modeli rinkovoyi ekonomiki na suchasnih tehnologichnih platformah. BIZNESINFORM, № 11, 430-440 р. (In Ukrainian).

Yu. Davidich, G. Samchuk, D. Kopytkov, N. Davidich, O. (2021). Plygun Information Technology of Decision Support to Design the Transportation Orders' Servicing. Komunalne gospodarstvo mist, Tom 1. Vip. 161, 176-186 s. DOI 10.33042/2522-1809-2021-1-161-176-186. (In Ukrainian). (дата звернення: 21.12.2022).

Bauer Vladimir, Bazanov, Artem, V., Kozin, Evgeniy, S., Nemkov, Vasiliy, M., & Mukhortov, Aleksandr, A. (2019). Optimization Of Technological Transport Sets Using Anylogic Simulation Environment. Journal of Mechanical Engineering Research & Developments, № 42(2), 41–43 pp. DOI:10.26480/jmerd.02.2019.41.43. (дата звернення: 21.12.2022). (eng).

Muravev, Dmitri, Hu, Hao, Rakhmangulov, Aleksandr, Mishkurov, Pavel. (2021). Multi-agent optimization of the Intermodal terminal main parameters by using AnyLogic simulation platform: Case study on the Ningbo-Zhoushan Port. International Journal of Information Management, №57, 102–133 pp. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102133 (дата звернення: 21.12.2022) (eng).

Bannikov, D., Sirina, N. (2018). Model of passenger rolling stock maintenance. MATEC Web of Conferences 216, Polytransport Systems-2018. Retrieved from: https://doi.org/10.1051/matecconf/201821602018 (дата звернення: 21.12.2022)

Zhang, Y., Wang, Y., Wu, L. (2012). Research on demand-driven leagile supply chain operation model: a simulation based on AnyLogic in system engineering. Syst. Eng. Procedia, № 3, 249–258 рр. DOI:10.1016/j.sepro.2011.11.027. (eng).

Coman, M., & Badea, D. (2017). The Vehicles Traffic Flow Optimization in an Urban Transportation System by Using Simulation Modeling. Land Forces Academy Review, № 22, 190–197 рр. DOI:10.1515/raft-2017-0026. (eng).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-29

Номер

Розділ

Транспорт, транспортні технології