THE CONSTRUCTION , OPERATION AND MAINTENANCE CENTRALIZED ON-BOARD DIAGNOSTICS SYSTEMS AND EMBEDDED CONTROL SYSTEMS AVIONICS OF MODERN AIRCRAFT
DOI:
https://doi.org/10.18372/2310-5461.32.11188Keywords:
embedded system control, system diagnostics and maintenance of aircraft, aircraft condition monitoring function modules calculator centralized maintenance, additional remote terminal unit system management LANAbstract
Development of the central board diagnostic systems and embedded systems control the operation of complex automated systems of modern aircraft at the design stage and use them in flight and technical operation during maintenance and repair can reduce the number of random abandoned situations in flight to almost impossible. This, in turn, affected the global strategy of increasing safety (strategy ICAO) has reduced the time and aircraft maintenance in preparation for flight. This complex, multifaceted problem solved by timely informing the pilot during the flight and technical personnel in the service of the SS "on the ground". Maintenance and repair using centralized on-board diagnostic systems and embedded control systems on functional systems of modern aircraft enables to get information on the status and refusal to respond FS and engineering staff in the short term with remote data processing of Refusal situation.
References
Н.И. Макаров, А.Д. Киселев. Новейшая авионика на самолете. – С-Пб, «Мир авионики», 2005. – С.74 – 77.
Отчет Аэронавигационной радиокорпорации ARINC 651 «Руководство по проектированию интегральной модульной авиационной электроники». – Аниаполис, 1991: пер. с англ. НИИСУ. – 1992. – 278 с.
ARINC 651. Руководство по проектированию интегральной модульной авиационной электроники: Пер. с англ. США. – Мериланд, 1991. – 278 с.
Воробьев В.М. Современные проблемы и тенденции автоматизации и взаимодействия кабинного интерфейса комплекса “экипаж – воздушное судно – среда”. Часть 1 / В.М. Воробьев, С.С.Ільєнко // Кибернетика и вычислительная техника: межведомств. сб. науч. тр. – К.: Академперіодика, 2007. – Вип. 153. – С. 71-86.
Воробьев В.М. Современные проблемы и тенденции автоматизации и взаимодействия кабинного интерфейса комплекса “экипаж – воздушное судно – среда”. Часть 2 / В.М. Воробьев, С.С.Ильенко // Кибернетика и вычислительная техника: межведомств. сб. науч. тр. – К.: Академперіодика, 2007. – Вип. 154. – С. 66-81.
ARINC Specification 429P1-18 Digital Information Transfer System (DITS), Part 1, Functional Description, Electrical Interfaces, Label Assignments and Word Formats
ARINC Specification 429P3-19 Mark 33 Digital Information Transfer System (DITS) - Part 3 - File Data Transfer Techniques
ARINC Report 604-1 Guidance for Design and Use of Built-In Test Equipment (BITE)
ARINC Report 624-1 Design Guidance for Onboard Maintenance System
PS7024836 BIT Guidelines and Practices (Honeywell supplied systems only).
Воробьев В.М. и др. Отказобезопасность эргатического интегрированного комплекса «экипаж – воздушное судно – среда» и эксплуатационная статистика / В.М. Воробьев, С.С.Ильенко // Проблеми інформатизації та управління: зб. наук. праць. – К.: НАУ, 2010. – Вип. 1 (29). – С. 24-36.
Ильенко С.С. Оценка качества электрической энергии электротехнических систем авионики современных воздушных судов в наземных условиях / С.С. Ильенко //Проблеми інформатизації та управління: зб. наук. праць. – К.: НАУ, 2013. – Вип. 3 (43). – С. 44-48.