ФУНКЦІОНАЛ ЕФЕКТИВНОСТІ ВІДНОВЛЕННЯ КЕРОВАНОСТІ ТА СТІЙКОСТІ ЛІТАЛЬНОГО АПАРАТА В УМОВАХ ВИНИКНЕННЯ ОСОБЛИВОЇ СИТУАЦІЇ У ПОЛЬОТІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2310-5461.13.5015Ключові слова:
реконфігурація, керованість, літак, особлива ситуація, система контролю та діагностуванняАнотація
Запропоновано узагальнений функціонал ефективності, який системно враховує реконфігурацію керуючих поверхонь, а також сумарні витрати на контроль, діагностування, прогнозування, керування підчас виникнення особливої ситуації в польоті. Наведений функціонал ефективності дає змогу оцінитипоточну ефективність виконання поставленого польотного завдання в умовах виникнення несприятливих зовнішніх збурень та деградуючих внутрішніх процесів.Посилання
Нормы лётной годности гражданских самолётов СССР(НЛГС- 3). Межведомственная комиссия
по нормам лётной годности гражданских самолётов
и вертолётов СССР. — 3-е издание. — 1984. — 464 с.
Казак В. М. Системні методи відновлення живучості літальних апаратів в особливих ситуаціях у польоті: монографія/ В. М. Казак. — К.: Вид-во Нац. авіац. ун-ту«НАУ-друк», 2010. — 284 с.
Кривцов В. С. Живучесть авиационных силовых установок: учебник/ В. С. Кривцов, А. И. Ры-женко; Национальный аэрокосмический ун-т им. Н. Е. Жуковского«Харьковский авиационный ин-т». — Х. : ХАИ, 2004. — 660 с.
Авраменко В. Н. Вопросы анализа живучести энергообъединений/ В. Н. Авраменко. — К. : Ин-т
энергодинамики НАНУ, 1997. — 45 с.
Адаптивный регулятор для подавления флаттера крыльев при неизмеряемых возмущениях и
немоделируемых динамиках// Системы автоматического управления и техническая кибернетика. — М. : ВИНИТИ, 1992. — №3. — С. 17–25.
ISSN 2075-0781. Наукоємні технології, 2012. №1 (13) 95
Адаптивные системы управления самолетов: Обзор. — М. : ОНТИ ЦАГИ, 1975. — №479. — С. 41.
Бруссард Р. Применение рассчитанных заранее законов управления в реконфигурируемой системе управления полетом/ Р. Бруссард, Д. Д. Мер-дер, Н. Хальо, А. К. Каглайан// Аэрокосмическая техника. — 1989. — №2. — С. 33–42.
Харченко В. С. Верификация программного обеспечения/ В. С. Харченко, В. В. Скляр,
А. А. Гордеев. — Харьков: НАКУ«ХАИ», 2006. —
с.
Харченко В. С. Событийные модели дублированных систем с версионно-временной избыточностью при кратных и парных дефектах программ-но-аппаратных средств/ В. С. Харченко, О. В. Шу-рыгин// Радіоелектроніка і інформатика. — 2003. — №1 (22). — С. 65—69.
Черкесов Г. Н. Надёжность программно-аппаратных комплексов/ Г. Н. Черкесов. — СПб. :
Питер, 2004. — 472 с.
Стекольников Ю. И. Живучесть систем/ Ю. И. Стекольников. — СПб. : Политехника, 2002. — 155 с.
Казак В. Н. Модель системы совместного
оценивания и управления высокоскоростными и
интенсивно маневрирующими летательными аппаратами/ В. Н. Казак// Вісн. КМУЦА. — 2000. — №1–2. — С. 268–276.
Казак В. Н. Управление летательным аппаратом, получившим повреждение в полете/ В. Н. Ка-зак// Вісн. КМУЦА. — 2000. — №3–4. — С. 85–89.