ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СТРАТЕГІЧНОГО ГАЛУЗЕВОГО ПАРТНЕРСТВА З КРАЇНАМИ ЄС ТА ІНТЕГРАЦІЇ ДО ЄПВО (ОГЛЯД)

Автор(и)

  • Тетяна Конрад Національний авіаційний університет, Київ, Україна
  • Вікторія Волкогон Національний авіаційний університет, Київ, Україна
  • Генрік Нога Університет комісії національної освіти в Кракові, Польща
  • Агнешка Гаєвська Університет комісії національної освіти в Кракові
  • Кшиштоф Сулковські Вища школа ДТІ, Дубниця над Вагом, Словаччина

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.63.18946

Ключові слова:

цифрова трансформація, діджиталізація, комп’ютерні технології, освіта, наука, цифрова компетентність

Анотація

У статті проаналізовано стан та перспективи цифрової трансформації освіти і науки України в контексті стратегічного галузевого партнерства з країнами Європейського Союзу та інтеграції до Європейського простору вищої освіти. Проаналізовано нормативно-правові документи, що окреслюють концептуальні засади, стратегію і основні напрямки розвитку галузей освіти та науки України. Наведено інформацію про конкурентні переваги і загрозливі тенденції для системи вищої освіти і науки, серед яких - слабка інтеграція вищої освіти України у світовий та Європейський освітньо-науковий простір, а також недостатній рівень інформаційного та матеріально-технічного забезпечення, що обумовлюють актуальність дослідження. Описано основні принципи цифрової трансформації та особливості цифровізації в галузях освіти і науки. Зазначено фундаментальні цінності та завдання у напрямку інтеграції України до ЄПВО в межах запланованих заходів за Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Проаналізовано прогрес виконання Угоди за даними АІС «Пульс» розділи «Освіта, навчання та молодь», «Наука, технології та інновації, космос». Розглянуто основні національні ініціативи та міжнародні проєкти в рамках цифровізації української вищої освіти, фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти і науки. Встановлено, що синергетичний ефект від цифровізації галузей освіти та науки чинитиме позитивний вплив для подальшого розвитку інформаційного суспільства за рахунок забезпечення загальнодоступності інформаційно-комунікаційних технологій. Охарактеризовано програмно-технічні комплекси та автоматизовані системи, здатні забезпечити реалізацію ініціатив з цифровізації. Визначено перспективи цифрової трансформації освіти і науки в Україні для реалізації партнерства з країнами Європейського Союзу.

Біографії авторів

Тетяна Конрад, Національний авіаційний університет, Київ, Україна

Кандидат технічних наук

Вікторія Волкогон, Національний авіаційний університет, Київ, Україна

Кандидат технічних наук

Посилання

Стратегія розвитку вищої освіти в україні на 2021–2031 роки. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf (дата звернення 25.07.2024)

Міністерство освіти і науки України. Український державний центр міжнародної освіти. URL: https://studyinukraine.gov.ua/zhittya-v-ukraini/inozemni-studenti-v-ukraini/ (дата звернення 25.07.2024)

Освітній портал. URL: https://op.ua/news/osvita-v-ukraini/problemi-v-naukoviy-sferi-ta-shlyahi-yih-rozv-yazannya (дата звернення 25.07.2024)

Гуралюк А. Г., Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка Випуск 13 (169)

Український інститут майбутнього. Україна 2030е — країна з розвинутою цифровою економікою. URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html (дата звернення 25.07.2024)

Цифрова адженда України. URL: https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf (дата звернення 25.07.2024)

Концепція розвитку цифрової економіки та суспільства України.

МОН «Цифрова трансформація освіти і науки URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/cifrova-transformaciya-osviti-ta-nauki(дата звернення 25.07.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

04.10.2024

Номер

Розділ

Інформаційні технології, кібербезпека