ПОБУДОВА, ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТА ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ЦЕНТРАЛІЗОВАНИХ БОРТОВИХ СИСТЕМ ДІАГНОСТИКИ І ВБУДОВАНИХ СИСТЕМ КОНТРОЛЮ АВІОНІКИ СУЧАСНИХ ПОВІТРЯНИХ СУДЕН
DOI:
https://doi.org/10.18372/2310-5461.32.11188Ключові слова:
вбудована система контролю, система діагностування та технічного обслуговування літака, функція моніторингу стану літака, модулі обчислювача централізованого ТО, додатковий віддалений термінал, блок управління системою локальної мережіАнотація
Розробка централізованих бортових систем діагностики і вбудованих систем контролю функціонування складних автоматизованих комплексів сучасних повітряних суден (ПС) на етапі проектування та використання їх під час льотній та технічній експлуатації при технічному обслуговування та ремонті (ТО і Р) дозволяє зменшити кількість випадкових відмовних ситуацій в польоті до майже неможливих. Це, в свою чергу вплинуло на глобальну стратегію підвищення безпеки польотів (стратегія ICAO) та дозволило зменшити час обслуговування ПС при підготовці до польотів. Ця складна, багатогранна задача вирішується за рахунок своєчасного інформування, як пілотів під час польоту, так і технічного персоналу під час обслуговування ПС «на землі». ТО і Р за допомогою централізованих бортових систем діагностики та вбудованих систем контролю (ВСК) щодо функціональних систем (ФС) сучасних ПС дає можливість отримати інформацію про стан та відмови ФС та відреагувати інженерно-технічному персоналу в стислі строки з можливістю дистанційного опрацювання даних про відмовні ситуації.
Посилання
Н.И. Макаров, А.Д. Киселев. Новейшая авионика на самолете. – С-Пб, «Мир авионики», 2005. – С.74 – 77.
Отчет Аэронавигационной радиокорпорации ARINC 651 «Руководство по проектированию интегральной модульной авиационной электроники». – Аниаполис, 1991: пер. с англ. НИИСУ. – 1992. – 278 с.
ARINC 651. Руководство по проектированию интегральной модульной авиационной электроники: Пер. с англ. США. – Мериланд, 1991. – 278 с.
Воробьев В.М. Современные проблемы и тенденции автоматизации и взаимодействия кабинного интерфейса комплекса “экипаж – воздушное судно – среда”. Часть 1 / В.М. Воробьев, С.С.Ільєнко // Кибернетика и вычислительная техника: межведомств. сб. науч. тр. – К.: Академперіодика, 2007. – Вип. 153. – С. 71-86.
Воробьев В.М. Современные проблемы и тенденции автоматизации и взаимодействия кабинного интерфейса комплекса “экипаж – воздушное судно – среда”. Часть 2 / В.М. Воробьев, С.С.Ильенко // Кибернетика и вычислительная техника: межведомств. сб. науч. тр. – К.: Академперіодика, 2007. – Вип. 154. – С. 66-81.
ARINC Specification 429P1-18 Digital Information Transfer System (DITS), Part 1, Functional Description, Electrical Interfaces, Label Assignments and Word Formats
ARINC Specification 429P3-19 Mark 33 Digital Information Transfer System (DITS) - Part 3 - File Data Transfer Techniques
ARINC Report 604-1 Guidance for Design and Use of Built-In Test Equipment (BITE)
ARINC Report 624-1 Design Guidance for Onboard Maintenance System
PS7024836 BIT Guidelines and Practices (Honeywell supplied systems only).
Воробьев В.М. и др. Отказобезопасность эргатического интегрированного комплекса «экипаж – воздушное судно – среда» и эксплуатационная статистика / В.М. Воробьев, С.С.Ильенко // Проблеми інформатизації та управління: зб. наук. праць. – К.: НАУ, 2010. – Вип. 1 (29). – С. 24-36.
Ильенко С.С. Оценка качества электрической энергии электротехнических систем авионики современных воздушных судов в наземных условиях / С.С. Ильенко //Проблеми інформатизації та управління: зб. наук. праць. – К.: НАУ, 2013. – Вип. 3 (43). – С. 44-48.