ДОСЛІДЖЕННЯ МІКРОСТРУКТУРИ ЗВАРЮВАЛЬНОГО ШВА, ЛЕГОВАНОГО МОЛІБДЕНОМ, НА СТАЛІ 20К

Authors

  • Валерій Дмитрович Макаренко доктор технічних наук, професор кафедри «Нафтогазової інженерії та технологій» Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка
  • Юрій Леонідович Винников професор, доктор технічних наук Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка
  • Анастасія Максимівна Ногіна студентка Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка
  • Олександр Олександрович Петренко студент Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка

DOI:

https://doi.org/10.18372/0370-2197.1(86).14496

Keywords:

структура, руйнування, корозія, кристалічна решітка, неметалеві включення

Abstract

Існуючі дотепер науково-технічні і технологічні розробки з підвищення якості металу зварювальних з’єднань трубних конструкцій містять протиріччя і невизначеність стосовно впливу легуючих елементів, зокрема молібдену, на механічні і в’язко-пластичні властивості, а також на металографічну складову швів. Все це вказує на необхідність системного вивчення зазначеної проблеми з розробки раціональних металургійно-технологічних заходів щодо значного покращення технологічних і корозійно-механічних властивостей наплавленого металу. Металографічними дослідженнями, з використанням лабораторного обладнання з високою ідентифікуючою здатністю, встановлено, що легування металу зварювального шва молібденом в кількості 0,2-0,4% визиває роздріблення ферито-перлітної структури, в тому числі карбідів Mn і Fe, а також сприяє зниженню кількості і розмірів неметалевих включень – сульфідів, оксидів і сіликатів. Причому, неметалеві включення мають дисперсний вид, що сприяє пластифікуванню структури, яка безпосередньо підвищує в’язко-пластичні характеристики і спротив метала швів тріщиноутворенню. На базі отриманих результатів металографічних досліджень визначений оптимальний вміст в металі шва легованого елементу – молібдену, який складає 0,2-0,4%.

Issue

Section

Проблеми тертя та зношування