ДО ПИТАННЯ ПРО МЕТОДИКУ ВИЗНАЧЕННЯ ІНДИКАТОРІВ ЗНОСОСТІЙКОСТІ ПОЛІМЕРНИХ ЗМІЦНЕНИХ ПОЛІАМІДНИХ КОМПОЗИТІВ ДЛЯ ГІБРИДНИХ ПІДШИПНИКІВ КОВЗАННЯ

Authors

  • Мирон Васильович Чернець Національний авіаційний університет
  • Мирослав Васильович Кіндрачук Національний авіаційний університет
  • Анатолій Олександрович Корнієнко Національний авіаційний університет
  • Михайло Андрійович Гловин Національний авіаційний університет
  • Іван Володимирович Костецький Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/0370-2197.86.14484

Keywords:

методика визначення індикаторів зносостійкості, зміцнений поліамід, дисперсні скло- і вуглеволокна, металополімерні підшипники ковзання

Abstract

Подано методику модельних трибоекспериментальних досліджень матеріалів при терті ковзання за силовою схемою торцевого тертя. З її використанням визначено кількісні відносні індикатори зносостійкості поліаміду, зміцненого дисперсними скло- і вуглеволокнами, який може використовуватися у металополімерних підшипниках ковзання. Визначено характеристики зносостійкості вказаних композитів, як базові характеристики математичної моделі дослідження кінетики зношування матеріалів при терті ковзання. Також за даними проведених досліджень побудовано їх діаграми зносостійкості, як графічні індикатори зносостійкості у прийнятому діапазоні питомих сил тертя. Наведено залежності, які повязують  характеристичні функції зносостійкості матеріалів  розробленої математичної трибокінетичної моделі зношування  з лінійними зношуваннями та ресурсом підшипника ковзання.

Author Biographies

Мирон Васильович Чернець, Національний авіаційний університет

докт. техн. наук, професор

Мирослав Васильович Кіндрачук, Національний авіаційний університет

докт. техн. наук, професор

Анатолій Олександрович Корнієнко, Національний авіаційний університет

канд. техн. наук, доцент

Михайло Андрійович Гловин, Національний авіаційний університет

студент

Іван Володимирович Костецький, Національний авіаційний університет

студент

Issue

Section

Проблеми тертя та зношування