ДОСЛІДЖЕННЯ ЛОКАЛІЗАЦІЇ І ІНТЕНСИВНОСТІ КАВІТАЦІЙНОЇ ЕРОЗІЇ ПРИ ВИСОКОНАПІРНОМУ ДРОСЕЛЮВАННІ РІДИНИ В ГІДРАВЛІЧНИХ ПРИСТРОЯХ

Authors

  • Тарас Валерійович Тарасенко
  • Валерій Миколайович Бадах

DOI:

https://doi.org/10.18372/0370-2197.2(83).13697

Keywords:

кавітація, кавітаційна ерозія, дроселювання, критичний перепад тиску, каверна, конструкційні матеріали

Abstract

Дослідження проводилися з метою підвищення ресурсу елементів апаратури авіаційних гідросистем на основі обґрунтування заходів щодо зниження їх кавітаційної ерозії. Надзвичайно важливим і недостатньо вивченим фактором є вплив на кавітаційну ерозію умов дроселювання потоків в гідроагрегатах і пристроях, виникнення механізму кавітаційної ерозії. Представлено результати дослідження кавітаційної ерозії різних металів, які широко застосовуються  у авіаційному гідроприводі. Приведено методику визначення стійкості металів авіаційного гідроприводу до кавітаційної ерозії. Визначено сплави, які мають підвищену стійкість до кавітаційної ерозії. Визначено механізм руйнування поверхні конструкційного матеріалу кавітаційними кавернами. Досліджено фактори які впливають на інтенсивність кавітаційної ерозії: умови дроселювання робочої рідини, розташування дослідних зразків відносно сопла. Запропоновано заходи зі зменшення впливу кавітаційної ерозії на конструкційні елементи гідравлічних агрегатів при їх роботі. Визначено раціональні геометричні характеристики генераторів гідродинамічної кавітації, які використовуються для дослідження кавітаційної ерозії конструкційних матеріалів: кут розкриття дифузору, довжини дифузорної частитни.

References

Глазков М.М. Кавитация в жидкостных системах воздушных судов / М.М. Глаз-ков, В.Г. Ланецкий, Н.Г. Макаренко, И.П. Челюканов. – К.: КИИГА, 1987. – 62 с.

Друздинский Ю.М. Кавитационная эрозия в условиях гидростатического давле-ния // Акустический вестник №1, 2006. – С. 34 – 39.

Спринжер Дж. С. Эрозия при воздействии капель жидкости / Дж. С. Спринджер. – М.: Машиностроение, 1981. – 200 с.

Тихомиров Р.А. Гидрорезание неметаллических материалов / Р.А. Тихомиров, В.С. Гуенко – К.: Техника, 1984. – 150 с.

Пилипенко С.В. Локализация зон кавитационной эрозии при контакте кавитаци-онной струи с образцом / С.В. Пилипенко, В.Н. Куринков // Надежность и долговечность гидрогазовых систем воздушных судов. – К.: КИИГА, 1987. – С. 101–105.

Присс К. Эрозия / К. Присс. – М.: Мир, 1982. – 464 с.

Богачев И.Н. Кавитационное разрушение и кавитационностойкие сплавы / И.Н. Богачев. – М.: Металлургия, 1972. – 189 с.

Глазков М.М. Эрозионные разрушения деталей гидросистем ВС / М.М. Глазков, П.А. Андзембе // Проблемы динамики пневмогидравлических и топливных систем ЛА: сб. тез. докл. НТК. – Куйбышев, 1990. – С. 133–114.

Глазков М.М. Эрозионные разрушения топливных насосов шестеренного типа / М.М. Глазков, С.В. Пилипенко // Проектирование, производство и эксплуатация систем гидропривода: сб. тез. докл. I ВНТК. 11 – 12 июня 1991г. – Киев. 1991. – С. 26–27.

Глазков М.М. эрозия алюминиевых сплавов в среде авиационных масел и топ-лив / М.М. Глазков, С.В. Пилипенко, В.Н.Куринков // Исследование процессов подготов-ки, применения и контроля качества авиаГСМ и спецжидкостей. – К.: КИИГА, 1988. – С. 6–12.

Кувшинов Г.И. Акустическая кавитация у твердых поверхностей / Г.И. Кувши-нов, П.П. Прохоренко: под общ. ред. В.К. Кедринского. – Мн.: Наука і техніка, 1990. – 112 с.

Глазков М.М. Модель кавитационной зоны дроссельных устройств гидропри-вода/ М.М. Глазков, С.В. Пилипенко, Н.Г. Макаренко // Гидравлика и гидропривод ма-шин, автоматов и промышленных роботов в машиностроении: сборн. научн. трудов 20–22 сентября – Киев, 1990. – C. 24–25.

Глазков М.М. Структура кавітаційних струменів у дросельних пристроях гідра-влічних систем / М.М. Глазков, М.Г. Макаренко, Т.В. Тарасенко // Всеукраїнський нау-ково-технічний журнал Промислова гідравліка і пневматика. – 2008, №1 (19). – С. 31–35.

Тарасенко Т.В. Бадах В.М. Кавітаційне витікання рідини через дросельний при-стрій // Mechanics and Advanced Technologies 3 (81). – 2017. – С. 82-91.

Published

2019-06-01

Issue

Section

Проблеми тертя та зношування