Формування абсолютних шкал тестової кваліметрії знань вирішенням однокрокової задачі прийняття рішень з векторним показником ефективності

Автор(и)

  • В. В. Камишин Національна академія педагогічних наук України

DOI:

https://doi.org/10.18372/2073-4751.4.7667

Анотація

Запропоновано визначення агрегованої оцінки результатів тестування за допомогою адитивної функції. Запровадження об’єктивного тестового контролю в освітянських установах усіх рівнів акредитації, у тому числі під час незалежного зовнішнього оцінювання знань випускників шкіл, потребує формування абсолютних 100-бальної та 200-бальної шкал. Спираючись на розподіл значень індекса дискримінативності завдань теста, запропонована процедура встановлення його перцептивно-продуктивних, репродуктивних, конструктивно-варіативних та творчих складових, кожна з яких має відповідний коефіцієнт значущості. Оскільки кожне питання може розглядатись як окремий показник ефективності, агрегована оцінка визначається за допомогою адитивної функції

Біографія автора

В. В. Камишин, Національна академія педагогічних наук України

Інститут обдарованої дитини; к.т.н.

Посилання

Петровский А.В. Основы педагогики и психологии высшей школы / А.В. Петровский, В.М. Ковалева, А.А. Крашенников [и др.]; под ред. А.В. Петровского. – М.: МГУ, 1986. – 304 с.

Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах. Затверджено наказом Міністерства освіти України від 2 червня 1993 р. № 161

Козелецкий Ю. Психологическая теория решений: пер. с польск. Г.Е. Минца, В.Н. Поруса / Ю. Козелецкий; под ред. Б.В. Бирюкова. – М.: Прогресс, 1979. – 504 с.

Рева О.М. Колективні рішення у невеликій групі авіаційних опе-раторів: конспект лекцій з курсу “Основи теорії прийняття рішень” / О.М. Рева. – Кіровоград: ДЛАУ, 1998. – 34 с.

Модернізація вищої освіти України і Болонський процес/Уклад. М.Ф. Степко, Я.Я. Болюбаш, К.М. Левківський, Ю.В. Сухарніков; відп. ред. М.Ф. Степко. – К.: Освіта України,

– 60 с.

Супес П. Основы теории измерений/ П. Супес, Р. Зинес// Психологические измерения. – М.: Мир, 1967. – С. 9-110.

Гласс Дж., Стенли Дж. Статистические методы в педагогике и психологии: пер. с англ. Л.И. Харусовой / Дж. Гласс, Дж. Стенли; общ. ред. Ю.П. Адлера. – М.: Прогресс, 1976. – 496 с.

Пфанцагль И. Теория измерений: пер. с англ. / И. Пфанцагль. – М.: Мир, 1976. – 248 с.

Надежность и эффективность в технике: Справочник в 10 т. Т.3. Эффективность технических систем / под общ. ред В.Ф. Уткина, Ю.В. Крючкова. – М.: Машиностроение, 1988. – 328 с.

Перегудов Ф.И. Введение в системный анализ: учеб. пособ. / Ф.И. Перегудов, Ф.П. Тарасенко. – М.: Высшая школа, 1989. – 367 с.

Циба В.Т. Основи теорії кваліметрії: навчальний посібник / А.Т. Циба. – К.: ІЗМН, 1997. – 160 с.

Федієнко В.В. Шляхом Болонського процесу: Порівняльний аналіз ефективності шкал вимірювання і оцінювання знань / В.В. Федієнко // Наукові праці академії. – Вип. ІХ. – Кіровоград: ДЛАУ, 2005. – С. 212-232.

Рева О.М. 12 балів: український компроміс європейської “полегшеної шкали оцінювання” / О.М. Рева, О.Ф. Штанько, І.А. Добрянський // Вища школа: наук.-практ. видання. – К., 2005. – № 4. – С. 40-55.

Рева О.М. Формування 100-бальної шкали кваліметрії знань студентів ВНЗ як однокрокова задача прийняття рішень з векторним показником ефективності / О.М. Рева, В.В. Федієнко // Педагогіка. Психологія. Медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: Наукова монографія / Под ред. проф. С.С. Єрмакова. – Х.: Харківська державна академія дизайну і мистецтв, 2006. – № 11. – С. 98-102.

Рева О.М. Шляхом Болонського процесу: 100-бальна шкала – універсальна основа створення різноманітних оціночних систем / Н.О. Василенко, О.М. Рева, В.В. Федієнко // Наукові записки: зб. наук. статей Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. – Вип. 74. – Кіровоград: КДПУ імені В. Винниченка, 2007. – С. 43-57.

Суходольский Г.В. Основы математической статистики для психо-логов / Г.В. Суходольский. – Л.: ЛГУ, 1972. – 430 с.

Анастази А. Психологическое тестирование: пер. с англ. В 2-х кн. / А. Анастази; под ред. К.М. Гуревича, В.И. Лубовского. – Кн. 1. – М.: Педагогика, 1982. – 320 с.; Кн. 2. – М.: Педагогика, 1982. – 336 с.

Бурлачук Л.Ф. Словарь-спра-вочник по психодиагностике / Л.Ф. Бурлачук, С.М. Морозов. – К.: Наукова думка, 1989. – 200 с.

Шпильовий В.Д. Створення тестів та проведення тестового контролю якості підготовки [Текст] / В.Д. Шпильовий, В.Г. Жила. – Луганськ: СУДУ, 1997. – 78 с.

Челышкова М.Б. Tеория и практика конструирования педагогических тестов / М.Б. Челышкова. – М.: Логос, 2002. – 432 с.

Аванесов В.С. Педагогические тесты. Вопросы разработки и применения: пособие для преподавателей / В.С. Аванесов, Т.С. Хохлова, Ю.А. Ступак [та ін.]. – Дніпропетровськ: Пороги, 2005. – 64 с.

Рева О.М. Шляхом болонського процесу: статистично-імовірнісні моделі кваліметрії та узгодженості рівнів навчальних досягнень студентів у різних оціночних системах / О.М. Рева, Н.О. Василенко, В.В. Федієнко // Актуальні проблеми і перспективи розвитку вищої освіти в Україні: зб. м-лів VІІІ наук.-практ. конф. – Кіровоград, 23 листопада 2007 р. – Кіровоград: КЖ, ПВНЗ "СПІ ПА". – НРЦ, 2008. – С. 39-49.

Дорофеев В.Н. Использование квалиметрии для оценивания деятельности студентов в техническом вузе: учеб.-метод. пособ. / В.Н. Дорофеев, С.Н. Петрушков, Л.В. Шевцов, О.А. Сухинина. – Алчевск: ДГМИ, 2002. – 108 с.

Федієнко В.В. Шляхом Болонського процесу: Підходи до кваліметрії знань студентів в умовах кредитно-модульної системи / В.В. Федієнко // Актуальні проблеми сучасних наук: теорія і практика – 2006: Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, – Дніпропетровськ, 16-30 червня 2006 р., – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2006. – Т. 8. Педагогічні науки. – С. 11-19.

Рева О.М. Однокрокові методи рішення задач з векторним показником ефективності: методич. вказівки з курсу "Основи теорії прийняття рішень" / О.М. Рева. – Кіровоград: ДЛАУ, 1996. – 23 с.

Губанов А.А. Введение в системный анализ: учебное пособие / А.А. Губанов, В.В. Захаров, А.В. Коваленко; под ред. Л.А. Петросян. – Л.: ЛГУ, 1988. – 288 с.

Анфилатов В.С. Системный анализ в управлении: учебное пособие / В.С. Анфилатов, А.А. Емельянов, А.А. Кукушкин. – М.: Финансы и статистика, 2002. – 368 с.

Берж К. Теория графов и ее применение: пер. с. франц. / К. Берж. – М.: ИЛ, 1962. – 320 с.

Блюмберг В.А. Какое решение лучше? Метод расстановки приоритетов / В.А. Блюмберг, В.Ф. Глущенко. – Л.: Лениздат, 1982. – 160 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2012-12-19

Номер

Розділ

Статті