Моделювання руху системи двох лінійно зв'язаних об'єктів у стохастичні постановці у програмному забезпеченні автоматизованої системи управління повітряним рухом
DOI:
https://doi.org/10.18372/2073-4751.68.16520Ключові слова:
програмне забезпечення, автоматизована система обробки польотних даних, вейвлет-фільтрація, математичний маятник, аналітичний зв’язокАнотація
Розроблено математичне та програмне забезпечення для підвищення ефективності автоматизованої системи управління повітряним рухом та розв’язання задачі забезпечення безпеки польотів. Це дозволяє з єдиних системних позицій синтезувати безконфліктне траєкторне управління повітряними суднами засобами автоматизованої системи обробки інформації.
Сформульовано задачу оцінки параметрів руху повітряних суден у стохастичній постановці.
Для розв’язання задачі у новій постановці вперше використано вейвлет-фільтрацію даних з урахуванням аналітичних зв’язків між детермінованими основами руху об’єктів, що дозволяє підвищити точність оцінки характеристик руху об’єктів в повітряному просторі. Це дає можливість скоротити мінімальний допустимий інтервал між повітряними суднами і оптимізувати структуру повітряного простору з метою покращення пропускної здатності та забезпечення безпеки польотів.
Збільшується точність і надійність систем.
Посилання
Хакен Г. Информация и самоорганизация. Макроскопический подход к сложным явлениям. – М.: Мир, 1991. – 240 с.
M. Eby, W. Kelly. Free Flight Separation Assurance Using Distributed Algorithms. – IEEE Aerospace Conference, Snowmass, CO, March 1999. – Vol. 2. – P. 429-441.
FAA Announces Automatic De-pendent Surveillance-Broadcast Architecture" (Press release). // FAA Office of Public Affairs. July 1, 2002. APA 27-02.
Чепиженко В.И., Павлова С.В., Писарчук А.А., Захарин Ф.М., Пономаренко С.А. Навигация и синергетическое управление сложными динамическими системами – К.: Национальный авиационный университет, 2018. – 167 с.
Закора С.Л. Аналіз методів розв’язання конфліктних ситуацій в умовах вільного польоту // Вісн. НАУ, 2005. – №1. – С. 42-47.
Харченко В.П. Інтеграція засобів діагностики, прогнозування і управління рівнем безпеки польотів / В.П. Харченко, А.Е. Луппо, О.Н. Алексеев // Вісн. НАУ, 2007. – №2 (32). – С. 43-49.
Харченко В.П. Функціональна «віртуальність» – концепція майбутніх CNS/ATM систем / В.П. Харченко, В.В. Павлов, С.В. Павлова // Вісник КМУЦА, 2004. – №2. – С. 19-23.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).